Na dzisiejszych zajęciach:
Co roku ochodzony jest Dzień Pustej Klasy. Pomysł polega na tym, aby uczyć się i bawić się poza salą lekcyjną.
W tym roku sale szkolne od dłuższego czasu stoją puste, więc obecnie proponowanym hasłem jest "Zdalna edukacja z dala od komputera".
Możesz wyjść na podwórko, pójść na spacer do lasu lub na łąkę, zaprosić do zabawy rodzeństwo lub rodziców.
Co można robić w Dniu Pustej Klasy?
Lekcja 1
Pamietaj o zachowaniu bezpieczeństwa!
Materiały: rower, kask, kreda lub kawałek cegły
Aby czuć się pewnie jeżdżąc na rowerze, trzeba umieć w pełni nad nim panować. Nic nie przynosi takich efektów jak praktyka. Razem z rodzicem, bądź innym dorosłym opiekunem znajdźcie bezpieczne miejsce bez ruchu samochodowego i rowerowego, w którym będziesz mógł/mogła ćwiczyć swoje umiejętności.
Jazda slalomem
Jazda slalomem na rowerze doskonale wyrabia zmysł równowagi. Ustaw w linii prostej, oddalone od siebie na długość twojego roweru, co najmniej cztery przeszkody. Mogą to być butelki z wodą. Jedź pomiędzy przeszkodami po jak najmniejszym łuku, starając się ich nie przewrócić.
Wolno-szybko
W zależności od nawierzchni narysuj kredą, bądź patykiem dwie linie oddalone od siebie o około cztery metry (może być też więcej). Najpierw spróbuj przejechać na rowerze między liniami najszybciej jak potrafisz. Jaki jest twój rekord szybkości?
Następnie spróbuj jechać między liniami najwolniej jak umiesz. Zrób to tak, aby nie stracić równowagi i nie oprzeć stopy o podłoże.
Ćwiczenie hamowania
Narysuj na drodze linię. Kiedy będziesz przez nią przejeżdżał/przejeżdżała, hamuj. Sprawdź jaka jest twoja droga hamowania, kiedy jedziesz szybko, a jaka – kiedy jedziesz wolno. Możesz poćwiczyć również hamowanie na różnych nawierzchniach. Najpierw spróbuj na asfalcie, a później na drodze nieutwardzonej.
Jazda „po ósemce”
W zależności od nawierzchni narysuj kredą, bądź patykiem dużą ósemkę. Jedź na rowerze po ósemce, próbując nie zjechać poza linię.
Lekcja 2
Znajdź i zanotuj jak największą ilość przedmiotów w naturze, których nazwa rozpoczyna się na podaną literę alfabetu:
Połóż się na trawie i poczytaj książkę lub posłuchaj audiobooka patrząc na drzewa i niebo.
Poszukaj kształtów różnych liter w przyrodzie.
Połóż się lub usiądź i poobserwuj życie w trawie.
Poszukaj i jeśli chcesz zrób zdjecie, jak przyroda znajduje sobie miejsce w nietypowej przestrzeni np. drzewka na gzymsach, dachach komórek, rośliny wyrastające z murów, w pęknięciach asfaltu, między płytami chodnikowymi.
Lekcja 3
Materiały: przedmioty znalezione w naturze: szyszki, liście, kamienie, kwiaty, owoce, kawałki kory itp.
Wyjdź na spacer do parku, lasu, na łąkę, tam gdzie lubisz spędzać czas i jest bezpiecznie. Poszukaj w naturze przedmiotów z których da się ułożyć piękną mandalę. Nie musi być wielka, ale jeśli jesteście na spacerze całą rodziną możecie zaszaleć :-) Wytyczcie kształt koła i wypełnijcie je swoimi znaleziskami.
Mandale nie jest wieczna i prędzej czy później ulegnie zniszczeniu. Jeśli chcesz mieć pamiątkę po tym czasie spędzonym w naturze zrób zdjęcie mandali.
72-123 Kliniska Wielkie
Piastowska 11