25.05. 2020 r. Dary wróżek.
25.05.2020 r.
Temat: Dary wróżek.
Na dzisiejszych zajęciach:
- Przeczytasz utwór Henryka Sienkiewicza pt. "Bajka".
- Odpowiesz na pytania dotyczące tekstu, wskazując w nim odpowiednie fragmenty.
- Poszukasz przymiotników, które kojarzą się z pięknem i brzydotą.
- Napiszesz przymiotniki oraz dopiszesz do nich przymiotniki o znaczeniu przeciwnym z przeczeniem nie.
- Poznasz sztukę składania papieru origami.
- Wykonasz koronę dla mamy.
- Rozwiniesz sprawność manualną.
- Poćwiczysz koncentrację.
- Powtórzysz wiadomości o figurach geometrycznych i kalendarzu.
- Obliczysz obwody figur geometrycznych.
- Wykorzystasz znajomość kolejności dni tygodnia do wskazania prawidłowej odpowiedzi w zadaniu.
- Będziesz rozwiązywać zadania tekstowe.
LEKCJA 1
Temat: Rozważania na temat piękna na podstawie Bajki H. Sienkiewicza.
- Rozejrzy się wokół siebie.
- Czy widzisz coś pięknego?
- A może dostrzeżesz też coś brzydkiego?
- Czy wiesz, że niektórych ładnych lub brzydkich rzeczy nie możesz wziąć do ręki. Dlaczego?
Przeczytaj tekst „Bajka”.
>>>>PODRĘCZNIK POLONISTYCZNO-SPOŁECZNE<<<<
s. 56
>>>>ĆWICZENIA POLONISTYCZNO-SPOŁECZNE<<<<
Uwaga!
Wykonaj wszystkie kropki.
s.30 ćw. 2
Uwaga!
Wykonaj kropkę.
s. 31 ćw. 3
Uwaga!
s. 31 ćw. 4
Przymiotniki o znaczeniu przeciwnym pisz z przeczeniem nie.
Zwróć uwagę na to, jak piszemy nie z przymiotnikami.
LEKCJA 2
Temat: Utrwalenie wiadomości – obliczenia kalendarzowe, obliczanie obwodów figur geometrycznych.
>>>>PODRĘCZNIK MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZY<<<<
s. 60
- Przeczytaj zadanie 1.
Uwaga!
Obliczenia wykonaj w pamięci. Nie zapisuj.
Pamiętaj, że obliczasz upływający czas.
Coś wydarzyło się w środę...
Od środy do czwartku upłynął 1. dzień,
do piątku – 2. dzień,
do soboty – 3. dzień,
do niedzieli – 4. dzień,
do poniedziałku – 5. dzień,
do wtorku – 6. dzień,
do środy – 7. dzień, czyli cały tydzień.
Cały tydzień upływa (np. od środy do środy).
- Teraz oblicz zadanie 1/s.60.
- Pamiętaj, trzeba jeszcze w ten sam sposób dołożyć pozostałe dni. :)
SKOŃCZONE?
Sprawdź, czy też tak Ci wyszło?
Na dole umieściłam odpowiedź.
s.60
Wykonaj zadanie 3 i 4.
Uwaga!
Obliczenia wykonaj w zeszycie do matematyki.
SKOŃCZONE?
Sprawdź, czy też tak Ci wyszło?
Na dole umieściłam odpowiedź.
LEKCJA 3
Temat: Korona dla mamy- origami modułowe.
- Jutro będzie „Dzień Mamy” i dzisiaj możesz przygotować dla Niej różne niespodzianki.
- Każda Mama jest królową! Panuje w Waszym domowym królestwie!
-Ale czy ma koronę?
-Nie?
-Trzeba to koniecznie zmienić!
- Koronę, którą dziś wykonasz jest zrobiona techniką origami modułowego, czyli składamy kilka elementów, które po połączeniu ze sobą tworzą całość.
- Przygotuj kolorowe karteczki o formacie 8 x8 cm oraz klej.
- Złóż ich tyle, w zależności od tego, czy chcesz koronę o mniejszym lub większym obwodzie.
- Korona może być jednokolorowa lub wielokolorowa, ozdobiona albo pokolorowana.
- Wszystko zależy od Twojej inwencji twórczej!
- Postępuj "krok po kroku" według instrukcji w filmiku.
- Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zatrzymać filmik, jeśli potrzebujesz więcej czasu.
Gotową koronę wręcz jutro swojej Mamie.
Czekaj na rozkazy Królowej!
Odpowiedź zad. 1
W piątek.
Odpowiedź zad. 3
Bok kwadratu wynosi 4 cm.
Odpowiedź zad. 4
Długość każdego z boków trójkąta Marka wynosi 4 cm.
LEKCJA DODATKOWA:
- Wiesz już, że jutro będzie „Dzień Mamy” i dzisiaj możesz przygotować dla Niej różne niespodzianki.
- Oto kolejna niespodzianka, którą możesz przygotować na jutro.
- Z okazji święta Twojej Mamy, naucz się układu tanecznego "Dla rodziców".
NIECH TO BĘDZIE TAJEMNICĄ,
A JUTRO PREZENTEM DLA TWOJEJ MAMY.
- Nauka kroków nie jest łatwa.
- To prawda!
- Nie ma się jednak czego bać.
- Nauka tańca ma wiele zalet:
- Przynosi wiele radości.
- Pozwala na uzyskanie nowych umiejętności.
- Pozwoli Ci na poprawę swojej kondycji.
>>>>ONI TEŻ TAŃCZĄ DLA SWOICH MAM!<<<<
- Kiedy jutro zatańczysz swojej Mamie, nawet jeśli nie wyjdzie Ci doskonale, zaskoczysz Ją. Mama na pewno będzie z Ciebie dumna!
Wasze Mamy jutro będą tak tańczyć!
Miłego dnia!