Cele lekcji:
Materiały dydaktyczne:
Przebieg lekcji:
2. Teraz spróbuj swoich sił w teście ze znajomości wiersza:
3. ZADANIE DOMOWE
Naucz się pięknie recytować wiersz z pomocą wskazówek zamieszczonych poniżej. Nagraj swoją recytację i umieść film na padlecie klasy (link wysyłałam na Wasze adresy mailowe ponad dwa tygodnie temu). Jeśli nie chcesz podzielić się z koleżankami i kolegami z klasy swoją interpretacją wiersza, możesz przesłać film na mój adres mailowy: aleksandra.biesiadka@kliniska.edu.pl. Zadanie wykonaj do piątku, 5 czerwca.
Wykorzystaj swoją wyobraźnię! Przebierz się za wiatr, przygotuj ciekawe tło nagrania, zmontuj widowisko słowno-muzyczne z kolegą lub koleżanką albo nakręć film na dworzu w wietrzny dzień. Masz nieograniczone możliwości
DOBRE RADY:
Spróbuj spojrzeć na tekst z pozycji „Co ja chcę przez ten utwór powiedzieć”. Chciałabym, abyś „czuł/a” tekst – rozumiał/a i przeżywał/a.
Powinieneś/nnaś poświęcić na jej ćwiczenie sporo czasu, ponieważ czytelne, nośne słowo jest najważniejsze.
Piękne, wyraziste mówienie zależy od:
Pamiętaj, że recytacja to dobra zabawa. Oto ćwiczenia, które pomogą Ci się rozgrzać i ćwiczyć dykcję:
a)zabawy z głoskami
b) powtarzanie lingwołamek językowych
c) ćwiczenia oddechowe
Podczas mówienia nieodzowne jest stosowanie oddechu przeponowego, w którym klatka piersiowa, rozszerzając się na boki, maksymalnie zwiększa pojemność płuc.
d) ćwiczenia narządów artykulacyjnych
Dobrej zabawy!
Aleksandra Biesiadka
Rady i ćwiczenia (Ewa Szczurko, Irena Chwaszczewska, nauczycielki SP w Studziankach).
Test Wordwall użytkownika Zdalnenauczanie6.
72-123 Kliniska Wielkie
Piastowska 11