Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja Dostępności
Deklaracja Dostępności
Reset
Reset
Godło

25.05.2020 r. Temat: Moda

                                                  25.05.2020 r. Temat: Moda

 Dzisiaj na zajęciach:

  • Przeczytasz opowiadanie "Co zrobić, żeby zostać modelką?"
    i odpowiesz na pytania związane z tekstem.
  • Dowiesz się, co to jest porównywanie różnicowe i rozwiążesz zadanie tekstowe.
  • Wykonasz  laurkę dla mamy.

                                     gadget new - arotdar.com
                   
    LEKCJA 1. Kim chciałbym/chciałabym zostać?

  • Przeczytaj tekst pt.: „Co zrobić, żeby zostać modelką?”
    w Podręczniku polonistyczno - społecznym na s.42-43,
    a dowiesz się, kim chciałyby zostać w przyszłości bohaterki  opowiadania Luiza i Patrycja.
                  
                                               PODRĘCZNIK

  •  A teraz odpowiedz ustnie na pytania dotyczące tekstu:

                           - Kim chce zostać Luiza, a kim Patrycja?
                         - Jakich rad udzieliła Patrycji mama?
                     
                        
    - Jak zachowała się Patrycja, gdy Luiza się skaleczyła?


 LEKCJA 2. O ile więcej?, O ile mniej? 

                                       

 

  • Pamiętasz, jak na lekcjach zadawałam  pytania:

                          - Kto jest wyższy i o ile?
                          - Kto jest niższy i o ile?

                          - Czym  różni się liczba 30 od liczby 50?
  • Mówiliście, że jedna jest większa, druga mniejsza. I liczyliśmy:

                     - O ile druga jest większa od pierwszej. 
                     - I  o ile  pierwsza mniejsza od drugiej.
  • Pamiętasz, jakie działenie wtedy wykonywaliśmy?
                                         50 - 30 = 20

  • Takie porównywanie nazywamy porównaniem różnicowym. 
  • Dla przypomnienia obejrzyj filmik:

 

  • Spróbuj teraz rozwiązać ( nie zapisując do zeszytu) poniższe zadanie i porównaj: 

                         - O ile mniej aniołków miały dziewczynki?
                        
    - O ile więcej aniołków mieli chłopcy?

  • Teraz rozwiąż zadanie  i zapisz - pytanie, działania i odpowiedź
    w zeszycie:

- Oblicz, ile kulek mają Magda, Robert i Tomek.

 

 

 LEKCJA 3. Laurka dla mamy

                                       

  • Czy pamiętasz,  że jutro jest Dzień Matki?  Może przygotujesz
    dla mamy jakąś niespodziankę? Może laurkę? Na pewno sprawisz mamie tym wielką radość
    .
  • Oto  propozycje, możesz jednak wykonać laurkę według własnego pomysłu.
  • Pamiętaj o wpisaniu życzeń w środku laurki.
  • Wpisując życzenia, pamiętaj o wielkiej literze w zwrotach:
                                     
                                        Tobie, Ciebie, Cię.

         

              

                          walentynka laurka od dziecka            
Pogodny Czas: SERCE NA DŁONIACH - LAURKA NA DZIEŃ MATKI

  
                                                POWODZENIA!

 

               Dla uczestników kółka plastycznego:   Koło plastyczne Trzy kolory

     Wykonaj portret swojej mamy, pamiętając o pięknej oprawie pracy:  
                               Spróbuj wykonać 
Passe partout

                Passe partout   to taka tekturowa ramka, która  otacza                                                               grafikę lub rysunek

                       sowa i passe partout

 

                                                    POWODZENIA !

 

Data dodania: 2020-05-24 15:33:02
Data edycji: 2020-05-24 19:10:39
Ilość wyświetleń: 726

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
Więcej informacji

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!
Więcej informacji

Kalendarz

Podstrony

Zobacz podstrony klas i nauczycieli
Więcej informacji
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej