Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja Dostępności
Deklaracja Dostępności
Resetowanie ustawień
Reset
Godło

25.05.2020 r. Temat: Moda

                                                  25.05.2020 r. Temat: Moda

 Dzisiaj na zajęciach:

  • Przeczytasz opowiadanie "Co zrobić, żeby zostać modelką?"
    i odpowiesz na pytania związane z tekstem.
  • Dowiesz się, co to jest porównywanie różnicowe i rozwiążesz zadanie tekstowe.
  • Wykonasz  laurkę dla mamy.

                                     gadget new - arotdar.com
                   
    LEKCJA 1. Kim chciałbym/chciałabym zostać?

  • Przeczytaj tekst pt.: „Co zrobić, żeby zostać modelką?”
    w Podręczniku polonistyczno - społecznym na s.42-43,
    a dowiesz się, kim chciałyby zostać w przyszłości bohaterki  opowiadania Luiza i Patrycja.
                  
                                               PODRĘCZNIK

  •  A teraz odpowiedz ustnie na pytania dotyczące tekstu:

                           - Kim chce zostać Luiza, a kim Patrycja?
                         - Jakich rad udzieliła Patrycji mama?
                     
                        
    - Jak zachowała się Patrycja, gdy Luiza się skaleczyła?


 LEKCJA 2. O ile więcej?, O ile mniej? 

                                       

 

  • Pamiętasz, jak na lekcjach zadawałam  pytania:

                          - Kto jest wyższy i o ile?
                          - Kto jest niższy i o ile?

                          - Czym  różni się liczba 30 od liczby 50?
  • Mówiliście, że jedna jest większa, druga mniejsza. I liczyliśmy:

                     - O ile druga jest większa od pierwszej. 
                     - I  o ile  pierwsza mniejsza od drugiej.
  • Pamiętasz, jakie działenie wtedy wykonywaliśmy?
                                         50 - 30 = 20

  • Takie porównywanie nazywamy porównaniem różnicowym. 
  • Dla przypomnienia obejrzyj filmik:

 

  • Spróbuj teraz rozwiązać ( nie zapisując do zeszytu) poniższe zadanie i porównaj: 

                         - O ile mniej aniołków miały dziewczynki?
                        
    - O ile więcej aniołków mieli chłopcy?

  • Teraz rozwiąż zadanie  i zapisz - pytanie, działania i odpowiedź
    w zeszycie:

- Oblicz, ile kulek mają Magda, Robert i Tomek.

 

 

 LEKCJA 3. Laurka dla mamy

                                       

  • Czy pamiętasz,  że jutro jest Dzień Matki?  Może przygotujesz
    dla mamy jakąś niespodziankę? Może laurkę? Na pewno sprawisz mamie tym wielką radość
    .
  • Oto  propozycje, możesz jednak wykonać laurkę według własnego pomysłu.
  • Pamiętaj o wpisaniu życzeń w środku laurki.
  • Wpisując życzenia, pamiętaj o wielkiej literze w zwrotach:
                                     
                                        Tobie, Ciebie, Cię.

         

              

                          walentynka laurka od dziecka            
Pogodny Czas: SERCE NA DŁONIACH - LAURKA NA DZIEŃ MATKI

  
                                                POWODZENIA!

 

               Dla uczestników kółka plastycznego:   Koło plastyczne Trzy kolory

     Wykonaj portret swojej mamy, pamiętając o pięknej oprawie pracy:  
                               Spróbuj wykonać 
Passe partout

                Passe partout   to taka tekturowa ramka, która  otacza                                                               grafikę lub rysunek

                       sowa i passe partout

 

                                                    POWODZENIA !

 

Data dodania: 2020-05-24 15:33:02
Data edycji: 2020-05-24 19:10:39
Ilość wyświetleń: 795

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
Więcej informacji

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!
Więcej informacji

Kalendarz

Podstrony

Zobacz podstrony klas i nauczycieli
Więcej informacji
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej