27. 04. 2020 r. Jak powstaje film?
27.04.20202 r.
Temat: Jak powstaje film?
Na dzisiejszych zajęciach:
- Poznasz etapy powstawania filmu.
- Obejrzysz kadry z filmów i na ich podstawie rozpoznasz tematykę filmu.
- Poznasz rożne gatunki filmowe.
- Dowiesz się, jak nazywają się osoby biorące udział w produkcji filmowej.
- Dowiesz się, jak nazywają się nagrody filmowe.
- Porównasz liczby wielocyfrowe.
- Dowiesz się, kim jest Wojciech Kilar i Michał Lorenc.
- Posłuchasz muzyki filmowej.
LEKCJA 1
Temat: Poznanie etapów powstawania filmu na podstawie tekstu informacyjnego „Jak powstaje film”?
>>>>PODRĘCZNIK POLONISTYCZNO- SPOŁECZNY<<<<
s.42-43
- Przeczytaj informacje.
- Spróbuj odpowiedzieć na pytania:
- Kto pracuje przy produkcji filmu?
- Czym zajmują się te osoby?
- Wymień etapy powstawanie filmu.
>>>>ĆWICZENIA POLONISTYCZNO-SPOŁECZNE<<<<
s. 74-75
- Wykonaj ćw. 1 ze s. 74-75
- Pamiętasz, jak napisać tytuł?
Przypominam!
- Cudzysłów.
- Wielka litera na początku tytułu.
- Wielka litera w nazwach własnych.
- Obejrzyj tylko kilka minut filmu o historii Oskara – nagrody przyznawanej corocznie przez Amerykańską Akademię Sztuki i Wiedzy Filmowej w dziedzinie filmu.
>>>>ĆWICZENIA POLONISTYCZNO-SPOŁECZNE<<<<
s. 75
- Wykonaj ćw. 2 ze s. 75 – Nie rób kropki!
- Oskary są przyznawane w różnych kategoriach.
- Spróbuj dopasować kategorie do odpowiednich osób.
LEKCJA 2
Temat: Rozwiązywanie zadań tekstowych.
>>>>ĆWICZENIA MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZE<<<<
s. 48
- Rozwiąż zadania tekstowe ze s. 48
-
Uwaga!
z. 2 - Nie rób kropki.
- W zadaniu 1, 2 i 3 możesz wykonać rysunek pomocniczy.
Uwaga!
z. 4 - Farba zakrywa zawsze tylko jedną cyfrę.
LEKCJA 3
Temat: Muzyka filmowa.
Przeczytaj.
- Muzyka filmowa to jeden z gatunków muzyki. Pierwsze muzyczne dźwięki podczas filmu odtwarzano z płyty gramofonowej za pomocą gramofonu lub za pomocą pianoli (pianina posiadającego mechanizm umożliwiający odtwarzanie utworów ze specjalnych rolek papieru). Niestety było to bardzo uciążliwe, ponieważ prawie za każdym razem muzyka nie nadążała za treścią obrazu filmowego.
- Następnym etapem udźwiękowienia filmu podczas jego projekcji był akompaniament wykonywany przez tapera. Taper był to instrumentalista grający na pianinie, który akompaniował niemym filmom podczas ich projekcji. Oprócz taperów zatrudniano skrzypków, a także małe orkiestry.
- Przełomem w udźwiękowieniu filmu było zastosowanie najnowszego wtedy wynalazku – wibrafonu, który służył do odtwarzania płyt z muzyką. Dzięki wibrafonowi filmy przystały być nieme. Widzowie mogli słyszeć ludzkie głosy i muzykę.
- Od tamtego czasu muzyka w filmie zaczęła odgrywać ważną rolę. Na początku inspiracją była muzyka operowa, której wykorzystanie w filmie przyniosło jeden ważny wynalazek – play back.
- Muzyka w filmie pełni określoną rolę. Jest to często muzyka ilustracyjna (to muzyka, w której kompozytor za pomocą dźwięków przedstawia np.: śpiew ptaków, szum morza, szelest liści, burzę, podkreśla nastrój i ruch w obrazie).
- Czy spróbujesz rozwiązać QUIZ związany z rozpoznawaniem piosenek z bajek?
POWODZENIA!
- A teraz coś poważniejszego?
- Co sobie wyobrażasz, słuchając tej muzyki filmowej? Zamknij oczy i posłuchaj…
- Polscy kompozytorzy tacy, jak na przykład Wojciech Kilar i Michał Lorenc również komponują muzykę filmową. Posłuchaj ich utworów.
Ten ostatni utwór, uwielbiam!
Zajęcia dodatkowe:
Temat: "Papety z ostatniej chwili"-odcinek II.
- Obejrzyjcie II odcinek Papetów, pisaliście, że Wam się spodobały!
- Projekt realizowany jest przez TEATR MINIATUR, który w swoich spektaklach porusza współczesne tematy.
- Odcinek wyjaśnia sytuację, w której się znaleźliśmy.
- Czy spodobała się Wam piosenka?
- PORAPUJ Z NIMI!
"...głowa do góry!..."
Miłego dnia!