27. 05. 2020 r. Dziwne i piękne?
27.05.2020 r.
Temat: Dziwne i piękne?
Na dzisiejszych zajęciach:
- Przeczytasz wiersz Natalii Usenko „Dziwadło”.
- Zastanowisz się nad treścią wiersza w odniesieniu do rzeczywistych sytuacji z życia codziennego.
- Zapiszesz skojarzenia do wyrazu dziwadło.
- Zastanowisz się na temat szacunku dla innych osób i emocji odczuwanych w czasie nieprzyjemnych sytuacji.
- Będziesz rysować figury geometryczne zgodnie z podanymi warunkami oraz odcinki równoległe i prostopadłe.
LEKCJA 1
Temat: Próba wyjaśnienia tego, co naprawdę jest dziwne w oparciu o wiersz Dziwadło Natalii Usenko.
- Przeczytaj wiersz Natalii Usenko pt. „Dziwadło”.
>>>>PODRĘCZNIK POLONISTYCZNO-SPOŁECZNY<<<<
s.58-59
- Zastanów się, czy jeśli jest coś dziwne, może być też piękne?
- Rozejrzyj się wokół siebie.
- Czy widzisz coś, co wydaje Ci się dziwne?
- Zastanów się, dlaczego zwróciło Twoją uwagę.
>>>>ĆWICZENIA POLONISTYCZNO-SPOŁECZNE<<<<
s.34-35
Uwaga!
To ćwiczenie wykonaj na podstawie wiersza.
ćw. 1, s. 34
Uwaga!
ćw. 2,s. 34
- Tylko się zastanów nad sytuacjami przedstawionymi na rysunkach.
- Nie zapisuj swoich przemyśleń.
- Obok ilustracji zapisz ZASADĘ, która powinna obowiązywać w takiej sytuacji. (Przykład w zielonej ramce na s. 35.)
- Wykonaj ćw. 3, s.35
>>>>CZY WIESZ, ŻE 1 MARCA JEST...<<<<
LEKCJA 2
Temat: Odcinki równoległe i prostopadłe – mierzenie długości.
- Czy pamiętasz, co to jest odcinek?
- Przypomnij sobie.
- Przypomnij sobie, co pamiętasz o prostych prostopadłych i równoległych.
>>>ĆWICZENIA MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZE<<<<
s.70
- Wykonaj ćw. 1, s.70
Uwaga!
Odcinki rysuj ołówkiem.
Zawsze używaj linijki.
- Odcinek ma oznaczone końce za pomocą kreski lub kropki.
- Odcinek ma opisane końce za pomocą wielkich liter.s.70 ćw. 2
Uwaga!
Odcinki narysuj ołówkiem. Potem popraw kredkami.
Użyj linijki.
Miłego dnia!