4.Cele lekcji: UczeÅ„: wskazuje fotografiÄ™ jako dziedzinÄ™ sztuk wizualnych, okreÅ›la, jakie funkcje peÅ‚niÄ… fotografia użytkowa oraz fotografia artystyczna, wskazuje miejsca, w których można oglÄ…dać różne rodzaje fotografii.
Fotografia peÅ‚ni w naszym życiu ważnÄ… rolÄ™. Stanowi zapis różnych sutuacji oraz osoby, które w naszym życiu sÄ… ważne. Jest to fotografia użytkowa, ale można wykonać zdjÄ™cia artystyczne, uchwycenie ciekawego momentu np. w przyrodzie.
5.Przebieg lekcji: materiaÅ‚y do wykonania zadania: telefon, różne przedmioty, które znajdziesz w domu.
Zaprojektuj estetycznÄ… i funkcjonalnÄ… przestrzeÅ„ stoÅ‚u albo kompozycjÄ™ zÅ‚ożonÄ… z produktów spożywczych. Zastanów siÄ™, w jakim stylu uksztaÅ‚tujesz przestrzeÅ„: nowoczesnym, minimalistycznym, peÅ‚nym przepychu, baÅ›niowym itp. Potraktuj elementy, z których chcesz zbudować kadr, jako Å›rodki wyrazu plastycznego – dobierz je pod wzglÄ™dem ksztaÅ‚tu, kolorystyki, faktury. Dla uzyskania ciekawszego efektu możesz np. zastosować wydrążone cytrusy, koszyki, sÅ‚oiki itp. UÅ‚óż na odpowiednio dobranym podÅ‚ożu wybrane produkty spożywcze i elementy dekoracyjne: serwetki, Å›wieczniki, ozdobne naczynia o ciekawej formie i żywej kolorystyce itp. TworzÄ…c kompozycjÄ™, weź pod uwagÄ™, z jakiej perspektywy chcesz zrobić zdjÄ™cie: czy bÄ™dzie to ujÄ™cie z góry, z boku, czy centralne – od tego powinien zależeć ukÅ‚ad i oÅ›wietlenie produktów. ZdjÄ™cie powinno być ciekawe, nie banalne, bardziej artystyczne niż tylko użytkowe.
6. Ewaluacja zadania: Zadanie wykonaj w ciÄ…gu tygodnia od 27.03- do 03. 04, zrób zdjÄ™cie i wyÅ›lij na podanego maila
Ocenie podlegać będzie Wasza pomysłowość, kreatywność i artystyczne podejście do tematu. Życzę owocnej i przyjemnej pracy.