Na dzisiejszych zajęciach:
Wykonasz ćwiczenia ogólnorozwojowe.
Przeczytasz wiersz Natalii Usenko „Dziwadło”.
Zastanowisz się nad treścią wiersza w odniesieniu do rzeczywistych sytuacji z życia codziennego.
Zapiszesz skojarzenia do wyrazu dziwadło.
Zastanowisz się na temat szacunku dla innych osób i emocji odczuwanych w czasie nieprzyjemnych sytuacji.
Będziesz rysować figury geometryczne zgodnie z podanymi warunkami oraz odcinki równoległe i prostopadłe.
Wykonasz zaprojektowane przez siebie dziwadło.
LEKCJA 1
Temat: Ćwiczenia ogólnorozwojowe.
Dziś ćwiczenia z Nikoliną.
Przed Wami prosty zestaw ćwiczeń idealny do wykonania w domu.
Potrzebujesz tylko trochę miejsca, ewentualnie matę, jeśli taką posiadasz.
Zestaw ćwiczenia poprzedza krótka rozgrzewka.
Jeżeli nie jesteś zmęczony/zmęczona wykonaj zestaw ćwiczeń jeszcze raz!
LEKCJA 2
Temat: Próba wyjaśnienia tego, co naprawdę jest dziwne w oparciu o wiersz Dziwadło Natalii Usenko.
Przeczytaj wiersz Natalii Usenko pt. „Dziwadło”.
>>>>PODRĘCZNIK POLONISTYCZNO-SPOŁECZNY<<<<
s. 58-59
Zastanów się, czy jeśli jest coś dziwne, może być też piękne?
Rozejrzyj się wokół siebie.
Czy widzisz coś, co wydaje Ci się dziwne?
Zastanów się, dlaczego zwróciło Twoją uwagę.
>>>>ĆWICZENIA POLONISTYCZNO-SPOŁECZNE<<<<
s. 34 ćw. 1
Uwaga!
To ćwiczenie wykonaj na podstawie wiersza.
s. 34 ćw. 2
Uwaga!
Tylko się zastanów nad sytuacjami przedstawionymi na rysunkach.
Nie zapisuj swoich przemyśleń.
Obok ilustracji zapisz ZASADĘ, która powinna obowiązywać
w takiej sytuacji.
(Przykład w zielonej ramce na s. 35.)
s. 35 ćw. 3
>>>>CZY WIESZ, ŻE 1 MARCA TO...<<<<
LEKCJA 3
Temat: Odcinki równoległe i prostopadłe – mierzenie długości.
Czy pamiętasz, co to jest odcinek?
Przypomnij sobie.
Przypomnij sobie, co pamiętasz o prostych prostopadłych
i równoległych.
>>>ĆWICZENIA MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZE<<<<
s. 70 ćw. 1
Uwaga!
Odcinki rysuj ołówkiem.
Zawsze używaj linijki.
Odcinek ma oznaczone końce za pomocą kreski lub kropki.
Odcinek ma opisane końce za pomocą wielkich liter.
s. 70 ćw. 2
Uwaga!
Odcinki narysuj ołówkiem. Potem popraw kredkami.
Użyj linijki.
LEKCJA 4
Temat: Dziwadło – praca przestrzenna wykonana z różnych materiałów.
Zastanów się, gdzie można spotkać dziwadła?
Zwróć uwagę na to, że dziwadłem może być nie tylko człowiek, ale także jego wytwory, np. wytwory sztuki.
Dziwadła może stworzyć także przyroda.
Teraz TY wymyśl swoje DZIWADŁO.
Pracuj według planu:
1. Wymyśl, jak ma wyglądać Twoje dziwadło.
2. Przygotuj potrzebne materiały.
3. Zaplanuj kolejne etapy pracy.
4. Wykonaj dziwadło według własnego pomysłu.
Zwróć uwagę na estetykę i pomysłowość swojej pracy.
Przyślij mi zdjęcie swojej pracy.
OCENIĘ JĄ.
Miłego dnia!
72-123 Kliniska Wielkie
Piastowska 11