Dzisiaj:
- przypomnisz sobie zasadę pisowni „nie” z czasownikami,
- będziesz formułować pytania do odpowiedzi,
- dowiesz się, co to jest zbiornik wodny i jakie zbiorniki wyróżniamy,
- rozwiążesz zadania na porównywanie różnicowe.
LEKCJA 1
Dzisiaj lekcje zaczniemy od pracy w ćwiczeniach polonistyczno – społecznych.
Otwórz książkę na str. 14 – 15.
>>>>ĆWICZENIA POLONISTYCZNO - SPOŁECZNE<<<<
Najpierw wykonaj zadanie 3.
Pamiętasz, jak piszemy „nie” z czasownikami? Jeśli tak to świetnie. Jeśli jednak nie możesz sobie przypomnieć, zerknij na materiały umieszczone w czwartkowej zakładce.
Teraz poćwiczysz układanie pytań. W związku z tym wykonaj zadania: 1, 2 i 4.
Pamiętaj, że każde zdanie zaczynamy wielką literą, a kończymy znakiem interpunkcyjnym. W przypadku pytań będzie to znak zapytania.
ZADANIE DLA CHĘTNYCH
Przeprowadź wywiad z rodzicem lub rodzeństwem.
Zapisz pytania i odpowiedzi w zeszycie w ten sposób, jak zapisuje się dialog. Każde pytanie i każda odpowiedź od myślnika, od nowej linii.
LEKCJA 2
Otwórz teraz podręcznik matematyczno – przyrodniczy na str. 52 – 53.
>>>>PODRĘCZNIK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZY<<<<
Przeczytaj notatkę, z której dowiesz się, co to jest zbiornik wodny oraz jakie zbiorniki możemy wyróżnić.
Na podstawie ilustracji w zadaniu 2 spróbuj opowiedzieć, jak zmienia się jezioro i jego otoczenie w ciągu roku.
Zachęcam Cię do obejrzenia filmików z wędrówek Skrzata Borówki. Dowiesz się z nich co nieco o wodach stojących takich jak: staw i jezioro.
Bardziej dociekliwi i żądni wiedzy uczniowie mogą zajrzeć na stronkę, gdzie znajduje się mnóstwo wiadomości o wodzie.
>>>>STRONA: MŁODY HYDROLOG<<<<
LEKCJA 3
Teraz wykonaj zadania matematyczne w ćwiczeniach na str. 52.
>>>>ĆWICZENIA MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZE<<<<
Przypomnij sobie, jak używamy znaków większości, mniejszości i równości.
Wyślij mi te matematyczne zadania do sprawdzenia do piątku (29.05.2020 r.)
72-123 Kliniska Wielkie
Piastowska 11