28 maja Temat: Wody stojące
Na dzisiejszych zajęciach:
- przypomnisz sobie i utrwalisz wiedzę, w jakich rodzajach wystepuje rzeczownik,
- połączysz wyrazy w pary i zapiszesz je we właściwym miejscu,
- będziesz doskonalić dodawanie i odejmowanie w zakresie 100,
- zdobędziesz informacje na temat zbiorników wodnych: sztucznych i naturalnych,
- dowiesz się, co oznacza określenie wody stojące.
Lekcja 1
Wiesz już, że wyrazy o które pytamy Kto to?, Co to? to rzeczowniki.
Rzeczowniki w liczbie pojedynczej występują w trzech rodzajach:
W określeniu rodzaju rzeczownika pomocne są wyrazy:
ten ta to
Zobacz:
Ten koń biegnie do stajni.
Ta myszka uciekła kotu.
To słońce miło się uśmiecha.
Zadanie 1
Połącz nazwy przedmiotów z ich określeniami. Zapisz w zeszycie / na kartce pary wyrazów w odpowiednich miejscach obok wyrazów ten, ta, to.
sukienka krzesło granatowa chustka regał
żółta beżowy duże okno chodnik stare wysoki
ten wysoki regał,...
ta ....,
to ...,
Zadanie 2
Wykonaj quiz na eduelo.pl QUIZ
Jeśli masz ochotę, wykonaj kolejny.
Lekcja 2
Ćwiczenie czyni mistrza!
Wykonaj zadanie 3 i 4 ze strony 69 w ćwiczeniach "Liczę".
Lekcja 3
Na tej lekcji poszukasz odpowiedzi na pytania:
- Co to jest zbiornik wodny?
- Co to jest woda stojąca?
- Jak powstaje zbiornik naturalny i sztuczny?
Zapoznaj się z informacjami, na stronie 52- 53 w podręczniku matematyczno- przyrodniczym Podręcznik matematyczno- przyrodniczy
Po przeczytaniu sprawdź, czy znasz odpowiedź na pytania, które pojawiły się na początku lekcji.
Jeszcze trochę informacji o zbiornikach sztucznych:
Dla ciekawskich:
Zapraszam na wędrókę ze Skrzatem Borówką
nad staw
i nad jezioro
Powodzenia!
Agnieszka Czajkowska- Gromek