Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja Dostępności
Deklaracja Dostępności
Resetowanie ustawień
Reset
Godło

28.04.2020 r. Padła nieżywa, tak zdrajcom bywa.../uczymy się skracać tekst/.

Temat: Padła nieżywa: tak zdrajcom bywa…analiza bajki Ignacego Krasickiego Czapla, ryby, rak  /uczymy się skracać tekst/.

Na dzisiejszych lekcjach

  • Utrwalisz elementy świata przedstawionego bajki Czapla, ryby, rak
  • Utrwalisz cechy bajki
  • Nauczysz się skracać tekst i wyodrębniać najistotniejsze informacje
  • Nauczysz się poprawnego używania związków frazeologicznych
  1. Rozpoznaj powiedzenia i przysłowia przedstawione na ilustracjach w ćwiczeniu 5. /str. 106/
    i wykonaj polecenie.
  2. Pogrupuj po trzy wyrazy i określ je  jednym rzeczownikiem o bardziej ogólnym znaczeniu.

      pliszka, jeżyna, modrzew, sasanka, maślak, ropucha, kurka, sosna, sowa, traszka, stokrotka, jagoda, kumak, rydz, dąb,        zięba, fiołek, malina

      Wzór: dąb, sosna, modrzew → drzewo

  1. Wykonaj polecenie 6. i 7. ze strony 106.
  2. Ułóż pięć zdań z wyrazami z polecenia 7. /np. Wczoraj oglądałem film o morskich stworzeniach./
  3. Usuń z treści bajki Dzieci i żaby nieistotne informacje z punktu widzenia przebiegu zdarzeń i zapisz w zeszycie skrócony tekst.
  4. Przeczytaj bajkę Kruk i lis /ćwiczenie 9/. Zapisz w zeszycie notatkę, która ułatwi Ci zapamiętanie treści bajki. Nie podawaj szczegółów, opinii i ocen.

Prześlij dzisiaj zdjęcia wykonanych zadań.

 malgorzataurbanska13@gmail.com

Miłej pracy!

 

Data dodania: 2020-04-28 10:04:46
Ilość wyświetleń: 576

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
Więcej informacji

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!
Więcej informacji

Kalendarz

Podstrony

Zobacz podstrony klas i nauczycieli
Więcej informacji
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej