28.05.20 Lekcja 145 O KSIĄŻKACH, CZYTANIU I NIEZWYKŁYCH BIBLIOTEKACH. Notatka.
Kochani!
Przypominam, że piątkowe wideokonsultacje nie są obowiązkowe. Bardzo proszę, abyście zgłaszali chęć wzięcia w nich udziału do czwartku do godz. 16, pisząc na mój adres mailowy: aleksandra.biesiadka@kliniska.edu.pl.
Gdy zbierze się grupa chętnych, wyślę Wam, jak zwykle, zaproszenia w formie listu elektronicznego z linkiem.
Jeśli go nie otrzymacie, oznacza to, że konsultacji nie będzie.
Konsultacje na życzenie pozostają bez zmian.
Cele lekcji:
poznasz dzieje książki;
poznasz zasady redagowania notatki i przećwiczysz jej tworzenie.
Materiały dydaktyczne:
podręcznik do kształcenia literackiego i kulturowego;
wsipnet.pl;
komputer, tablet lub telefon z dostępem do Internetu.
Przebieg lekcji:
Znajdź w domu lub przypomnij sobie swoją ulubioną książkę z wczesnego dzieciństwa... od kogo ją otrzymałeś/aś? Przeczytaj jej fragment.
Teraz przeczytaj z podręcznika (str.260) informacje na temat dziejów książki. Spróbuj wybrać pięć najważniejszych wg Ciebie informacji i przedstawić je w piramidzie wg wzoru z zadania 1 (str.261).
Czym jest notatka? Zapamiętaj! str.261.
Spójrz na informację Wiem więcej na temat akcji Cała Polska czyta dzieciom i na plakat promujący kampanię. Oceń pomysł akcji.
Wykonaj polecenie 2. Możesz zrobić je też na wsipnet.pl (zad. 5. Zestaw 7 – Notatka).
Teraz zapoznaj się z Radami dla piszących notatkę (str.263) i wykonaj ćw. 6 ze str. 264. Możesz zrobić je też na wsipnet.pl (zad. 4. Zestaw 7 – Notatka).