28.05.20 Lekcja 147 "I tylko wysp tych nie ma...". W poszukiwaniu epitetów.
Kochani!
Przypominam, że piątkowe wideokonsultacje nie są obowiązkowe. Bardzo proszę, abyście zgłaszali chęć wzięcia w nich udziału do czwartku do godz. 16, pisząc na mój adres mailowy: aleksandra.biesiadka@kliniska.edu.pl.
Gdy zbierze się grupa chętnych, wyślę Wam, jak zwykle, zaproszenia w formie listu elektronicznego z linkiem.
Jeśli go nie otrzymacie, oznacza to, że konsultacji nie będzie.
Konsultacje na życzenie pozostają bez zmian.
Cele lekcji:
- poznanie pojęcia epitet;
- poznanie wiersza Kosze pełne snów Małgorzaty Strzałkowskiej;
- kształcenie umiejętności nazywania reakcji czytelniczych i analizy utworu poetyckiego.
Materiały dydaktyczne:
- podręcznik do kształcenia literackiego i kulturowego;
- komputer, tablet lub telefon z dostępem do Internetu.
Przebieg lekcji:
- Przeczytaj informacje z podręcznika (str.222) na temat greckiego boga Morfeusza. Ze zdania Po dniu pełnym wytężonej pracy wpadł w objęcia Morfeusza i nic nie było w stanie go obudzić, dowiadujemy się, że któś zasnął bardzo mocno.
- Jaki był sen osoby ze zdania? Słodki, niezmącony? Jaki jeszcze?
- Teraz przeczytaj na głos wiersz Kosze pełne snów Małgorzaty Strzałkowskiej. Pamiętaj o odpowiednim tempie, wyznaczonym znakami interpunkcyjnymi, i o dokładnej, ładnej wymowie.
- Wypisz z wiersza określenia snów wyrażone przymiotnikami (jakie?), np.: czarno-białe, bystre itd.
- Brawo! Właśnie wypisałeś/aś z wiersza epitety! Żeby dowiedzieć się dokładnie czym one są, przeczytaj informację Zapamiętaj! ze str.223.
- Czy Twoje sny są podobne do tych z wiersza?
Po tej lekcji będziesz umiał:
- powiedzieć, że epitet to określenie rzeczownika np.: biała mewa;
- znaleźć w tekście epitet;
- stwierdzić, czy wiersz Ci się podoba lub nie i dlaczego?
Owocnej!
Aleksandra Biesiadka
Data dodania: 2020-05-27 12:10:17
Data edycji: 2020-05-28 08:45:47
Ilość wyświetleń: 641