29.04.20 Lekcja 125 Krótko i trochę dłużej. Zdania pojedyncze nierozwinięte i rozwinięte.
Cele lekcji:
- poznanie pojęcia zdanie pojedyncze nierozwinięte, rozwinięte;
- kształcenie umiejętności rozpoznawania określeń podmiotu i orzeczenia;
- kształcenie umiejętności rozpoznawania oraz budowania zdań pojedynczych rozwiniętych i nierozwiniętych.
Materiały dydaktyczne:
- podręcznik do kształcenia językowego;
- materiały ze strony epodręczniki.pl;
- komputer, tablet lub telefon z dostępem do Internetu.
Przebieg lekcji:
- Na początku przygotuj sobie 2 rolki papieru toaletowego. Tak, papieru. To nie żart ;)!
- Zapisz (najlepiej pisakiem) na papierze pierwszej rolki zdanie: Chłopiec wspominał, a na drugim Chłopiec z rozrzewnieniem wspominał swoją pierwszą miłość. Przy którym zdaniu papier jest bardziej rozwinięty?
- Teraz przeczytaj informacje o zdaniu pojedynczym nierozwiniętym i rozwiniętym (podręcznik, str. 140 Zapamiętaj!). Które ze zdań zapisanych na papierze będzie rozwinięte, a które nie?
- Wykonaj ćwiczenia ze strony epodreczniki.pl.
- ZADANIA DODATKOWE: Jeśli chcesz, możesz przesłać mi zdjęcia zdań wymyślonych przez Ciebie na papierze toaletowym. Oczywiście interesują mnie zdania pojedyncze (pamiętaj, że mają one jedno orzeczenie) ROZWINIĘTE i jak najdłuższe ;)!
Po tej lekcji będziesz umiała/umiał:
- powiedzieć, ile orzeczeń posiada zdanie pojedyncze;
- odróżnić od siebie zdanie rozwinięte i nierozwinięte;
- wskazać w zdaniu pojedynczym Pada deszcz na wysokie drzewo podmiot i orzeczenie.
Owocnej pracy!
Aleksandra Biesiadka
Data dodania: 2020-04-29 14:15:03
Data edycji: 2020-04-29 15:21:22
Ilość wyświetleń: 574