PRZYPOMNIENIE
Wideokonsultacje odbędą się jutro między 10 a 10.30 w Google Meet.
Link do połączenia będzie dostępny dziś po południu (zaproszenie wysałane na adresy mailowe).
Cele lekcji:
Materiały dydaktyczne:
Przebieg lekcji:
4. Przeczytaj definicję rymu ( Zapamiętaj! str. 219) i zastanów się, czy:
Jeśli na wszystkie pytania odpowiedziałeś/-aś twierdząco, to znaczy, że już wiesz jaką funkcję pełni rym w wierszu!
5. Teraz narysuj w zeszycie śpiew skowronka idący niebem z wiersza. Takie nadanie przedmiotom, zjawiskom przyrody, pojęciom cech istoty żywej, np. budzik zawył, słońce wstało, wszedł dzień to ożywienie.
6. Zastanów się, czym różni się utwór poety od dziecięcych wyliczanek. Dlaczego artysta zatytułował go Wyliczanka? Zapisz w zeszycie poniższą notatkę:
W wierszu Stanisława Grochowiaka są poetyckie sformułowania ożywiające wyobraźnię. Tytuł Wyliczanka to nawiązanie do dziecięcej zabawy.
Po tej lekcji będziesz umiała/umiał:
W następnym tygodniu będziemy omawiać kolejną lekturę pt.: "Kajko i Kokosz. Szkoła latania" Janusza Christy. Jeśli jej nie przeczytałaś/eś, masz jeszcze czas :)!
Owocnej pracy!
Aleksandra Biesiadka
72-123 Kliniska Wielkie
Piastowska 11