Dzisiaj:
- przypomnisz sobie, co to jest plotka,
- dowiesz się, czym różni się opinia od informacji,
- przeczytasz wiersz „Ptasie plotki" i posłuchasz wiersza „Ptasie radio",
- dowiesz się, co to są wyrazy dźwiękonaśladowcze,
- poćwiczysz tabliczkę mnożenia do 50.
LEKCJA 1
Dzisiaj na zajęciach komputerowych skorzystasz z płytki.
Włącz zadania kryjące się pod numerem 30.
Zastanów się, gdzie używa się drukarki i popracuj w programie Word.
Jeżeli któreś zadanie nie chce Ci się otworzyć, daj znać – spróbujemy coś na to zaradzić.
LEKCJA 2 i 3
Pamiętasz, jak rozmawialiśmy o tym, co to jest plotka i jak powstaje? Ta lekcja będzie bardzo związana z pojęciem „plotka”.
***
Przeczytaj, jak wyjaśnia to pojęcie „Słownik Języka Polskiego”.
***
Przeczytaj wiersz, pt. „Ptasie plotki”, który znajduje się w podręczniku polonistyczno – społecznym na str. 44.
Może uda Ci się zaintonować głosem treść wiersza?
>>>>PODRĘCZNIK POLONISTYCZNO - SPOŁECZNY<<<<
Odpowiedz ustnie na pytania znajdujące się pod tekstem.
***
Teraz wykonaj zadania do wiersza, które znajdują się w ćwiczeniach polonistyczno – społecznych na str. 16.
>>>>ĆWICZENIA POLONISTYCZNO - SPOŁECZNE<<<<
***
Przeczytaj, jaka jest różnica między informacją a opinią.
Spróbuj odróżnić informację od opinii wykonując zadanie 3 na str. 17 w ćwiczeniach polonistyczno – społecznych.
>>>>ĆWICZENIA POLONISTYCZNO - SPOŁECZNE<<<<
***
Posłuchaj wiersza Juliana Tuwima „Ptasie radio", a dowiesz się, czym zakończyła się ptasia audycja.
W wierszu słychać było bardzo dużo wyrazów naśladujących głosy ptaków, np.:
- Ćwir, ćwir, świrk!
- Tu, tu, tu, tu, tu, tu, tu!
- Tijo, trijo, tru, lu, lu, lu, lu!
Zapamiętaj!
Takie wyrazy, które naśladują odgłosy/ dźwięki nazywamy wyrazami dźwiękonaśladowczymi.
LEKCJA 4
Poćwicz tabliczkę mnożenia na stronie Matzoo.
72-123 Kliniska Wielkie
Piastowska 11