30. 04. 2020 r. Majowe święta.
30. 04. 2020 r.
Temat: Majowe święta.
Dzisiaj na zajęciach:
- Wykonasz ćwiczenia ogólnorozwojowe.
- Zwiększysz koncentrację.
- Poznasz wizualny (obrazowy) język programowania Scratch.
- Dowiesz się wielu ciekawych rzeczy na temat Konstytucji 3 Maja.
- Wykonasz mapę myśli.
- Poznasz historię flagi państwowej.
- Dowiesz się, kiedy flaga nie jest flagą.
- Wykonasz polską flagę według podanych zasad.
- Nauczysz się „Piosenki małego patrioty”.
LEKCJA 1
Temat: Ćwiczenia ogólnorozwojowe oraz na koncentrację.
PRZED WYCHOWANIEM FIZYCZNYM :)
- Coś mi się wydaje, że ktoś tu się opuścił w lekcjach wychowania fizycznego :)
- Tak nie może być!
- Wiecie, że ruch w ciągu dnia poprawi Wasze samopoczucie i koncentrację? Podczas wykonywania ćwiczeń może przydać Ci się, np. poduszka.
- Wykonuj ćwiczenia dokładnie.
- Jeżeli się zmęczysz...czas na...
Pamiętaj o piciu wody!
LEKCJA 2
Temat: Język programowania Scratch.
Scratch to wizualny język programowania.
- Aby zacząć przygodę z programowaniem, musisz zainstalować na swoim komputerze aplikację SCRATCH.
- Instalacja zajmuje trochę czasu.
- Zapytaj rodziców, czy możesz dokonać instalacji?
- Przygoda dla chętnych!
- Duszek – to postać lub inny obiekt.
- Podstawowym duszkiem jest Scratch, czyli Kot.
- Menu duszków znajduje się pod sceną, czyli białym polem, na którym jest postać.
- Scena - to miejsce, w którym możesz uruchomić aplikację, żeby zobaczyć, czy działa tak, jak tego chcesz.
- Ale dzisiaj pobawimy się tylko dodawaniem nowego duszka!
Zaczynamy!
- Aby dodać nowego duszka:
1. Możesz dodać nowego duszka z biblioteki:
- najedź kursorem na głowę kota ze znakiem +
- wybierz symbol „lupa” – WYBIERZ DUSZKA
- Masz tam wiele postaci, które możesz wykorzystać do swojego programu.
Zadanie 1 : WSTAW NOWEGO DUSZKA :)
- Jeśli chcesz innego duszka, możesz go narysować.
2. Możesz duszka namalować, korzystając z edytora.
- najedź kursorem na głowę kota ze znakiem +
- wybierz symbol „pędzel” – MALUJ
Zadanie 2 : NAMALUJ SAMODZIELNIE WYMYŚLONEGO DUSZKA!
3. Niespodziewany duszek :)
- najedź kursorem na głowę kota ze znakiem +
- wybierz symbol „gwiazdki” – NIESPODZIANKA
Zostanie dodany przypadkowy duszek!
Zadanie 3 : WSTAW NIESPODZIEWANEGO DUSZKA!
4. Bardziej zaawansowane rysunki możesz stworzyć w programie graficznym, możesz umieścić zdjęcia lub obrazki z Internetu, a następnie wczytać Scratcha jako plik.
- najedź kursorem na głowę kota ze znakiem +
- wybierz symbol „strzałka w górę” – WCZYTAJ DUSZKA
- wybierz odpowiedni plik ze swojego komputera
- otwórz
Zadanie 4 : DOŁĄCZ DOWOLNY GOTOWY OBRAZEK, ZDJĘCIE LUB WYKONANY PRZEZ SIEBIE OBRAZEK :)
Duszka możesz też ZWIĘKSZAĆ i ZMNIEJSZAĆ. Zrobisz to, wpisując w okienku „Rozmiar” odpowiednią liczbę.
Zadanie 5 : ZWIĘKSZ LUB ZMNIEJSZ SWOJE DUSZKI!
LEKCJA 3
Temat: Konstytucja 3 Maja.
- Czy wiesz, dlaczego w piątek nie ma szkoły?
- Obejrzyj zabawny filmik…
- Czy słyszałaś/słyszałeś o Konstytucji 3 Maja?
- Zapewne tak.
- A co o niej wiesz?
- No właśnie!
- Chyba niewiele.
- Obejrzyj obraz „Konstytucja 3 Maja”, który został namalowany przez Jana Matejkę, naszego wielkiego malarza.
- Posłuchaj uważnie informacji na temat Konstytucji 3 Maja.
- Postaraj się zapamiętać jak najwięcej z nich.
- Aby było Ci łatwiej, narysuj MAPĘ MYŚLI.
>>>>PRZYKŁADOWA MAPA MYŚLI<<<<
- Teraz zrób podobną o KONSTYTUCJI 3 MAJA.
- Przygotuj kartkę papieru.
- Na środku napisz KONSTYTUCJA 3 MAJA.
- Zrób kilka linii ( promieni ).
- Oglądaj film. Gdy pojawi się ważna informacja, zatrzymaj obraz.
- Zapisz krótko informację przy dowolnym promieniu.
- Ponownie uruchom film, zatrzymaj, zapisz itd.
- Na koniec możesz pięknie ozdobić swoją mapę barwami narodowymi.
- A teraz spróbuj rozwiązać krzyżówkę.
LEKCJA 4
Temat: Nasza flaga.
- Widzisz ją często z okazji rozpoczęcia i zakończenia roku szkolnego, w trakcie uroczystości oraz świąt państwowych.
- A co o niej wiesz?
- Co wiesz o polskiej fladze, oprócz tego, że jest biało-czerwona?
- Obejrzyj film.
- Czy wiesz, że na zawodach sportowych powiewają czasem „biało- czerwone”, ale nie są to flagi?
- Dlaczego?
- Posłuchaj…
- Wiesz, już, że flaga ma określone barwy.
- Do tej pory nie wiedziałaś/ nie wiedziałeś jednak, że musi mieć też określone proporcje, to znaczy odpowiednia długość jednego boku do długości drugiego.
szerokość flagi – 5 cm
długość flagi – 8 cm
szerokość flagi – 10 cm
długość flagi – 16 cm
szerokość flagi – 15 cm
długość flagi – 24 cm itd.
Pytanie dla spostrzegawczych!
- Czy widzisz jakąś prawidłowość?
- Rozejrzyj się w domu, z czego możesz zrobić polską flagę. Najlepiej kartka z bloku.
- Odmierz linijką odpowiednie wymiary.
Pamiętaj!
Nie mogą być przypadkowe!
- Pomaluj z dwóch stron na czerwono połowę flagi.
- Powieś swoją flagę w wybranym przez siebie miejscu.
Pamiętaj!
Z FLAGĄ PAŃSTWOWĄ NALEŻY SIĘ OBCHODZIĆ
Z WIELKIM SZACUNKIEM.
Zagraj w "Milionerów"!
LEKCJA 5
Temat: Nauka piosenki „ Mały patriota”.
- Kim jest PATRIOTA?
- Spróbuj sobie przypomnieć, o czym rozmawialiśmy w klasie.
- Posłuchaj pieśni o fladze.
- Jest poważna, podniosła i piękna.
- Zwróć uwagę, jak na przestrzeni wieków zmieniały się granice Polski.
- Dzisiaj jednak nauczysz się innej piosenki.
- Posłuchaj uważnie.
- O czym opowiadają jej słowa?
- Zaśpiewaj „Piosenkę małego patrioty”.
- Tekst wyświetlany jest na ekranie.
- Odtwarzaj kilka razy piosenkę i śpiewaj.
DLA CHĘTNYCH
Życzę Wam miłego odpoczynku!