Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja Dostępności
Deklaracja Dostępności
Resetowanie ustawień
Reset
Godło

30.04.20 Lekcja 127 Gdy kapią łzy... o uczuciach i refleksjach w wierszu.

30.04.20 Lekcja 127 Gdy kapią łzy... o uczuciach i refleksjach w wierszu.

PRZYPOMNIENIE

Wideokonsultacje odbędą się dziś między 10.00 a 10.30 w Google Meet.

Link z zaproszeniem jest w Twojej skrzynce mailowej :)!

 

Cele lekcji:

  • poznanie wiersza Wyciągnięta ręka Juliana Kornhausera;
  • kształcenie umiejętności nazywania reakcji czytelniczych;
  • kształcenie umiejętności poprawnego używania słów emocje i tolerancja,
  • kształtowanie postawy wrażliwości, empatii oraz tolerancji dla odmienności.

Materiały dydaktyczne:

  • podręcznik do kształcenia literackiego i kulturowego;
  • komputer, tablet lub telefon z dostępem do Internetu.

Przebieg lekcji:

  1. Obejrzyj film na www.youtube.com pokazujący dzieci z porażeniem mózgowym podczas rehabilitacji. Zwróć uwagę, czy poruszają się tak jak my, zdrowi ludzie?
  2. Zastanów sie w jaki sposób nazywałeś/aś do tej pory ludzi chorych lub niepełnosprawnych?

NOTATKA: Określenie niepełnosprawny jest neutralne (nie ocenia osoby), a kaleka czy ułomny nacechowane negatywnie (ocenia źle chorą osobę).

   3. Przeczytaj na głos wiersz Juliana Kornhausera pt.: Wyciągnięta ręka (podręcznik, str.220).  Jakie emocje pojawiły się u            Ciebie podczas czytania?

   4. Zastanów się, czy osoby niepełnosprawne mogą odnieść w życiu sukces?

Oto kilka przykładów wielkich ludzi z ograniczeniami sprawności:

Ludwig van Beethoven (głuchota) – słynny kompozytor,
Franklin Delano Roosevelt (paraliż) – prezydent USA,
Jan Mela [(amputacja, czyli brak) kończyn)] – zdobywca bieguna.

5. Jeśli chcesz bliżej poznać problemy, ale i siłę i potencjał ludzi niepełnosprawnych, możesz obejrzeć krótki film o dziewczynce, która mimo choroby uratowała tacie życie na www.youtube.com albo jeden z odcinków programu Przemka Kossakowskiego Down the road na player.pl, który bardzo polecam.

    

Po tej lekcji będziesz:

  • umiał/a powiedzieć co czujesz po przeczytaniu wiersza i obejrzeniu filmu dotyczącego życia ludzi niepełnosprawnych;
  • wiedział, co znaczy być tolerancyjnym;
  • mam nadzieję, że BĘDZIESZ TOLERANCYJNY <3!

W następnym tygodniu będziemy omawiać kolejną lekturę pt.: "Kajko i Kokosz. Szkoła latania" Janusza Christy. Jeśli jej nie przeczytałaś/eś, masz jeszcze czas :)!

Owocnej pracy!

Aleksandra Biesiadka

Data dodania: 2020-04-29 13:50:36
Data edycji: 2020-04-29 13:51:19
Ilość wyświetleń: 438

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
Więcej informacji

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!
Więcej informacji

Kalendarz

Podstrony

Zobacz podstrony klas i nauczycieli
Więcej informacji
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej