31.03.2020 r. Tajemnica dziur w serze.
31.03.2020 r.
Temat: Tajemnica dziur w serze.
Na dzisiejszych zajęciach:
- Porównasz opowiadanie ”Skąd się biorą dziury w serze” oraz wiersz Ludwika Jerzego Kerna „Skąd się bierze dziura w serze?”.
- Dopiszesz rymujące się wyrazy do wyrazu „bierze”.
- Utrwalisz poznane czasy czasowników.
- Rozwiążesz zadania tekstowe dotyczące czasu oraz obliczeń pieniężnych
- Dowiesz się jakie zjawiska zagrażają naszej planecie oraz jakie są formy ochrony przyrody.
LEKCJA 1
Temat: Różne czasy czasownika.
Kliknij!
PODRĘCZNIK POLONISTYCZNO-SPOŁECZNY
- Pamiętasz opowiadanie „Skąd się biorą dziury w serze?”
- A pamiętasz wiersz „Skąd się bierze dziura w serze?”
- Sprawdźmy, ile zapamiętałaś/zapamiętałeś?
Kliknij!
ĆWICZENIA POLONISTYCZNO-SPOŁECZNE
- Na podstawie tekstu opowiadania ze s. 28-30 i wiersza ze s. 31 wykonaj:
- ćw. 1 i 2 ze s. 48
- W ćwiczeniu 1. przeczytaj dokładnie kolorowe zdania – podpowiedzi, które znajdują się pod tabelką.
- Pamiętasz, jakie czasy mają czasowniki?
- Przypominam!
- Przyjrzyj się, gdzie umieszczane są te czasowniki.
- Już pamiętasz?
- Wykonaj teraz ćw. 1 na s. 49
- Napisz, co będzie robiła Zuza w ćw. 2 na s. 49. Pisz w jej imieniu. – Jeśli możesz, zrób zdjęcie tylko tego ćwiczenia i prześlij na mojego maila. Sprawdzę :)
LEKCJA 2
Temat: Rozwiązywanie zadań tekstowych dotyczących czasu oraz obliczeń pieniężnych.
- Potrafisz już rozwiązać proste zadania tekstowe.
- Dzisiaj spróbujesz zmierzyć się z troszkę trudniejszymi.
- Pamiętaj!
- Przeczytaj całe zadanie, a potem jeszcze raz - fragmentami.
- Jeśli to ci pomoże, zrób sobie prosty rysunek lub podkreśl najważniejsze informacje w treści zadania.
Kliknij!
- Wykonaj ćwiczenie 1, 2, 3 ze str. 28
- Po południu wyślę Ci prawidłowy zapis zadania tych zadań.
- Porównaj ze swoimi :)
LEKCJA 3
Temat: Zjawiska zagrażające naszej planecie.
Kliknij!
PODRĘCZNIK MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZY
- Przeczytaj informacje zawarte w zad. 1 na str. 28-29, przyjrzyj się ilustracjom.
- Zastanów się, jak ludzie mogą zapobiegać powstawaniu tych zagrożeń (kwaśne deszcze, dziura ozonowa, smog).
- Przeczytaj informacje w zad. 4 na str. 29.
- Obejrzyj krótki film o efekcie cieplarnianym.
- Zobacz, jak możesz wpłynąć na zmniejszenie tego efektu.
- Opowiedz rodzicom, jakie są formy ochrony przyrody w Polsce i na świecie i jak można zapobiegać zanieczyszczeniu środowiska.
Życzę Wam miłej pracy!
Data dodania: 2020-03-30 17:58:05
Data edycji: 2020-03-31 20:15:31
Ilość wyświetleń: 861