Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja Dostępności
Deklaracja Dostępności
Resetowanie ustawień
Reset
Godło

4.06.2020 Znajomość środków/funkcji językowych

  1. ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW JĘZYKOWYCH
    Przetłumacz na język angielski podane w nawiasach fragmenty, tak aby otrzymać logiczne zdania.
    Upewnij się, że wpisywane sformułowania są poprawne gramatycznie i ortograficznie.
    UWAGA! W każdą lukę możesz wpisać maksymalnie trzy wyrazy.
    1. Could you (obrać pomarańcze) ___________________________________ for the fruit salad?
    2. If you buy some eggs and flour, I (przygotuję trochę) ___________________________________ pancakes.
    3. (Nie ma żadnych) ___________________________________ vegetables in the fridge.
    4. Today I (nie zamierzam) ___________________________________ to cook dinner. Let’s order pizza.
    5. Tim has decided to go (na dietę) ___________________________________ to be healthier

2.
Uzupełnij dialogi. Wpisz w każdą lukę (1‒6) brakujący fragment wypowiedzi, tak aby otrzymać spójne i logiczne teksty.
Luki należy uzupełnić w języku angielskim.
Zestaw 1 ŻYWIENIE / ZAKUPY I USŁUGI / ZDROWIE
Robert went shopping for food. He didn’t buy 1. ______________________ because they were not fresh.
Mum needed 2. ______________________ to make dessert so she asked him to buy some in the shop round the corner.
Robert didn’t have enough 3. ______________________ to do the shopping.
I
Lisa: I feel horrible. I think I’ve got the flu.
Katie: You don’t look well… I think you 1. ______________________ home. You can’t stay at school.
Lisa: Good idea. I 2. ______________________ to Ms. Jones and ask her to call my mum.
Katie: Ms. Jones is in the staffroom. Oh, Lisa, if I were you, 3. ______________________ see a doctor as soon as possible.
Lisa: I suppose I should. Thanks, Katie.
II
Doctor: Hello, please take a seat. 4. ______________________ matter?
Tomek: Hello, doctor. I think I have sprained my ankle. It hurts so much.
Doctor: Let me see. 5. ______________________ it happen?
Tomek: We were playing football during PE class and I stepped on a stone.
Doctor: Oh… You should apply ice to it and rest a lot. Lie with your foot up for at least 2 hours a day.
If 6. ______________________ get any better in three days, please see me again.

Data dodania: 2020-06-04 09:59:47
Data edycji: 2020-06-04 09:59:48
Ilość wyświetleń: 370

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
Więcej informacji

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!
Więcej informacji

Kalendarz

Podstrony

Zobacz podstrony klas i nauczycieli
Więcej informacji
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej