6. 04. 2020 r. Temat: Muzykanci z Birmy.
06.04.2020 r.
Temat: Temat: Muzykanci z Birmy.
Na dzisiejszych zajęciach:
- Przypomnisz sobie zasady pisania zaproszenia.
- Napiszesz zaproszenia na przedstawienie „Muzykanci z Birmy”.
- Odczytasz liczby wielocyfrowe.
- Zapiszesz liczby wielocyfrowe.
- Wykonasz instrument perkusyjny.
LEKCJA 1
Temat: Piszemy zaproszenia.
- Przypomnij sobie, jak należy pisać zaproszenie i na jakie pytania powinny tam się znaleźć odpowiedzi.
- Zasada "pięciu palców".
- Już pamiętasz?
- A teraz obejrzyj krótki film.
- Pamiętasz opowiadanie „O czterech muzykantach z Birmy”?
>>>>ĆWICZENIA POLONISTYCZNE<<<<
- Wykonaj TYLKO KROPKĘ z ćw. 1 ze s. 56.
- Widzisz dłoń z pytaniami, napisanymi na palcach?
- Przeczytaj je.
- Przeczytaj teraz odpowiedzi na te pytania, które znajdują się powyżej.
- Ułóż z tych odpowiedzi treść zaproszenia na przedstawienie „Muzykanci z Birmy”.
- Zapisz zaproszenie na ozdobnej kartce – na dole strony.
- Pamiętaj!
- Napisz nagłówek: ZAPROSZENIE
- Ułóż piękne, poprawne zdania
- Zadbaj o to, aby zaproszenie było starannie napisane.
LEKCJA 2
Temat:Rozszerzenie zakresu liczbowego do miliona.
- Pamiętasz rząd jedności, dziesiątek i setek ?
- W ten sam, prosty sposób, będziesz odczytywać większe liczby :)
- Przyjrzyj się tej tabelce.
MILIONY |
TYSIĄCE |
JEDNOŚCI |
||||||
s |
d |
j |
s |
d |
j |
s |
d |
j |
|
|
|
|
|
|
3 |
7 |
2 |
- Widzisz liczbę 372?
- W następnej tabelce jest liczba…
MILIONY |
TYSIĄCE |
JEDNOŚCI |
||||||
s |
d |
j |
s |
d |
j |
s |
d |
j |
|
|
|
1 |
4 |
8 |
3 |
7 |
2 |
- Spróbuj ją przeczytać.
- 148 TYSIĘCY 372 JEDNOŚCI
- Przeczytalibyśmy ją tak:
148 372 – sto czterdzieści osiem tysięcy trzysta siedemdziesiąt dwa
MILIONY |
TYSIĄCE |
JEDNOŚCI |
||||||
s |
d |
j |
s |
d |
j |
s |
d |
j |
|
3 |
2 |
1 |
4 |
8 |
3 |
7 |
2 |
- Jak przeczytać liczbę w ostatniej tabelce?
- 32 MILIONY 148 TYSIĘCY 372 JEDNOŚCI
Przeczytalibyśmy ją tak:
32148 372 – trzydzieści dwa miliony sto czterdzieści osiem tysięcy trzysta siedemdziesiąt dwa
- Jak w łatwy sposób odczytać dużą liczbę?
- Spójrz na całą liczbę i od końca podziel ją po 3 cyfry – możesz postawić pionową kreskę. „Zobaczysz” wtedy rząd JEDNOŚCI, TYSIĘCY i MILIONÓW.
42246862
42|246|862
Zapamiętaj!
- W grupach JEDNOŚCI, TYSIĘCY I MILIONÓW zawsze są takie same trzy rzędy:
setek, dziesiątek i jedności.
- Odczytując wielką liczbę, pogrupuj cyfry po 3, zaczynając OD KOŃCA.
>>>>PODRĘCZNIK MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZY<<<<
- Wykonaj z. 3 ze s. 35.
- Zapisz je w zeszycie.
>>>>ĆWICZENIA MATEMATYCZNO-PRZYRODONICZE<<<<
- 34 z. 1
- 34 z. 2 – Uważaj na poprawną pisownię !
LEKCJA 3
Temat: Wykonanie instrumentów muzycznych z opakowań i produktów spożywczych.
- Niedawno grałaś / grałeś akompaniament do piosenki, wykorzystując do tego przedmioty o ciekawym brzmieniu.
- Posłuchaj piosenki „Ziemia, zielona wyspa” i zastanów się, jaki instrument chciałabyś/ chciałbyś zrobić.
- Dzisiaj samodzielnie wykonasz jeden instrument perkusyjny, wykorzystując opakowanie po jogurcie, butelkę po soku lub wodzie, puszkę po napoju oraz ryż, kaszę itp.
- Pamiętaj!
- Nie używaj pojemników szklanych.
- Bądź kreatywny! WYMYŚLAJ SAM!
- Gdy już zrobisz swój instrument, zagraj akompaniament do piosenki „Ziemia, zielona wyspa”.
Życzę Ci miłej zabawy!
Dodatkowe zajęcia rozwijające twórczość
Temat: Rusz głową-zagadki.
- Rusz głową i sprawdź, jak poradzisz sobie z 8 zagadkami.
- Zagadki pomogą Ci rozruszać szare komórki, ale również dostarczą sporo dobrej zabawy.
- Jak Ci poszło?