8.04.2020 r. Temat: Wielkanocne zwyczaje
Plan zajęć - 8.04.2020 r.
Temat: Wielkanocne zwyczaje
Witaj, dzisiaj na zajęciach:
- Przypomnicie sobie, jakie mamy tradycje wielkanocne.
- Połączycie rzeczowniki z odpowiednimi przymiotnikami.
- Wykonacie pracę techniczno - plastyczną.
- Utrwalicie sobie, co to są liczby parzyste i nieparzyste.
LEKCJA 1. Wielkanocne zwyczaje
Wielkanoc - najstarsze i najważniejsze ze wszystkich świąt chrześcijańskich.
Jest to wyjątkowy czas, w którym przeplatają się symboliczne obrzędy religijne,
tradycja ludowa i budzący się po zimie świat przyrody.
W tym roku będzie ona szczególna, ale w miarę mozliwości będziemy kultywować
wielkanocne zwyczaje.
- Obejrzyj film i przypomnij sobie, jakie to tradycje.
-
Dobierz odpowiedni przymiotnik do podanego rzeczownika. Zapisz powstałe pary wyrazów w zeszycie lub na kartce.
Pamiętaj, aby pisać starannie. Uważaj i zaznacz trudne ortograficznie miejsca.
świąteczne, wielkanocna, żółte, wiklinowy, kolorowa,
kurczątko-
palma-
koszyczek-
pisanka-
śniadanie-
- Dla chętnych: możesz poczytać o ciekawych tradycjach wielkanocnych całego świata.
TRADYCJE WIELKANOCNE NA ŚWIECIE
LEKCJA 2. Wielkanocna dekoracja - "Kurczątko w skorupce"
- Obejrzyj filmik, zgromadź potrzebne materiały, jeśli nie masz - wykorzystaj inne. Możesz też zrobić inną pracę.
- Podczas pracy możesz posłuchać wiosennej piosenki pt.: „Znaki Wielkanocy”.
Jeżeli masz ochotę, możesz pośpiewać.
LEKCJA 3. Liczby parzyste i nieparzyste
- Przypomnij sobie, co to są liczby parzyste i nieparzyste.
- rozwiąż przynajmniej dwa quizy na Eduelo:
Po zajęciach zastanów się, czy potrafisz:
- Wymienić zwyczaje wielkanocne.
- Poprawnie dobrać przymiotnik do rzeczownika.
- Wykonać pracę plastyczno – techniczną.
- Wskazać liczby parzyste i nieparzyste.
Powodzenia!
Od jutra zaczyna się przerwa świąteczna, która potrwa do wtorku włącznie.
Życzę Tobie i Twoim bliskim, przede wszystkim dużo zdrowia, wypoczynku, wielu radosnych chwil i dużo uśmiechu !
Jolanta Hejnicka