Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja Dostępności
Deklaracja Dostępności
Reset
Reset
Godło

Dzień Pustej Klasy

Dzień Pustej Klasy

W czwartek i piątek w naszej szkole świętowaliśmy „Dzień Pustej Klasy”, w którym zajęcia edukacyjne odbywały się w plenerze. Oto nasze działania:

 

W Dzień Pustej Klasy klasa 0a - “MĄDRE SÓWKI” wyruszyła na łąkę. Uczniowie poznawali rośliny zielne, szukali mieszkańców łąki oraz rozpoznawali drzewa w pobliskim lesie.

 

Klasy 1a i 1b robiły projekty w grupach "Wakacyjna podróż". Dzieci kończyły według swoich pomysłów (na dużym formacie) zdjęcie miejsca podróży.

 

Klasy I – IV  w piątek 15.06.2018 r. wzięły udział w zawodach sportowych w Goleniowie, gdzie odbyła się druga tura zawodów o Puchar Burmistrza Miasta i Gminy Goleniów. Rywalizowały klasy I – IV ze wszystkich szkół naszej gminy. Zawodnicy bardzo dobrze zaprezentowali swoje umiejętności. Zgodnie ze szkolnym okrzykiem „Nieważne kto wygra, nieważne kto gra, byleby zabawa była na sto dwa”, bardzo dobrze się bawili, dając z siebie wszystko podczas pokonywania kolejnych torów przeszkód.

 

Podczas zajęć logopedycznych odbywały się zabawy z chustą animacyjną Klanzy oraz ćwiczenia oddechowe, dmuchanie baniek , balonów, wiatraczków.  Nadrzędnym celem była integracja w grupie.

 

Podczas zajęć wychowawczych dzieci wyszły na lody, a na matematyce była gra w Kubba (rodzaj gry parkowej wywodzącej się ze Szwecji).

 

Na języku polskim odbywały się różne zajęcia na świeżym powietrzu. Jedne dzieci zajmowały się grami ortograficznymi, inne uczestniczyły w warsztatach geopoetyckich, które nauczyciel przeprowadzał w następujący sposób:

1. Gdy znajdziesz dogodne dla siebie miejsce – najlepiej na łonie natury – usiądź wygodnie i rozejrzyj się powoli dookoła. Oddychaj głęboko, poczuj swoje ciało, przyjemność swobodnego oddechu, zrelaksuj się, bądź tu i teraz, uważnie, świadomie.

2. Wybierz jeden detal: kamyk, ptaka, pióro, kwiat, liść, roślinę, owada i skup na nim całą swoją uwagę, wszystkie zmysły. Później:

a) zamknij oczy: co słyszysz? Co czujesz? Jakie zapachy? Co czujesz na skórze? Czego dotykasz? Stopami? Dłońmi? Trawę, piasek, kamyki? Czy dotykasz wybranego detalu (liść, pióro, kamyk)? Jakie to jest? Czy możesz to dotknąć, powąchać, spróbować?

b) rozejrzyj się teraz powoli, skup uwagę na tym konkretnym miejscu: kolorach, świetle, ruchu liści i gałęzi na wietrze. Wsłuchaj się w to miejsce. Co ono do ciebie mówi? Otwórz się na nie, otwórz swoje zmysły i serce.

3. Zacznij pisać. Wyraź jak najbardziej precyzyjnie wybrany z krajobrazu detal: jego kolor, kształt, ruch, fakturę , muzykę.

4. Postaraj się o zaskakującą puentę, punkt kulminacyjny w swoim wierszu.

Dzieci pisały zatem wiersze - jedne chętniej, drugie mniej - głównie na temat jakiegoś krajobrazu.

 

Podczas zajęć przyrodniczych dzieci grały, układały przyrodnicze puzzle, a także rozwiązywały przyrodnicze zadania w plenerze.

 

Z okazji  OUTDOOR CLASSROOM DAY grupy pani Magdaleny Gębki- Żyły z klas 7a i 7b  uczestniczyły w grze podłogowej w języku angielskim pt.: "Wyprawa do lasu" -przypomniały sobie i utrwaliły słownictwo typu: nazwy zwierząt zamieszkujących las i łąkę oraz podstawowe komendy, jakie można znaleźć w grach planszowych, np.: tracisz kolejkę, podążaj za strzałką czy masz dwa dodatkowe rzuty kostką. Edukacyjna gra w języku angielskim jest doskonałym przykładem na to, iż nauka języka obcego może odbywać się również poprzez zabawę, niekoniecznie w sali lekcyjnej.

 

Na kolejne gry i zabawy w języku angielskim i nie tylko, nauczyciele zapraszają już za rok.

Data dodania: 2018-06-15 00:00:00
Data edycji: 2018-06-24 20:19:03
Ilość wyświetleń: 1424

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
Więcej informacji

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!
Więcej informacji

Kalendarz

Podstrony

Zobacz podstrony klas i nauczycieli
Więcej informacji
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej