Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja Dostępności
Deklaracja Dostępności
Resetowanie ustawień
Reset
Godło

Feminatywy w Międzynarodowy Dzień Kobiet

Międzynarodowy Dzień Kobiet to kolejna okazja, aby przypomnieć wszystkim użytkownikom polszczyzny, że feminatywy, czyli żeńskie formy rodzajowe, są OK!

 

 

8 marca uczniowie klas 4a, 7a i b oraz 8c obejrzeli wystąpienie Macieja Makselona, redaktora, polonisty, nauczyciela akademickiego nt. feminatywów w języku polskim i sprawdzili swoją wiedzę o nich podczas gry w Kahoota! Uczennice klasy 7A rozwiesiły też w szkole kartki z zapisem poprawnych form męskich i żeńskich.

 

 

Pozostali uczniowie naszej szkoły mogli obejrzeć prezentację wyświetlaną w bibliotece szkolnej, a podczas długiej przerwy zmierzyli się z zagadnieniem feminatywów w interaktywnym quizie. Konkurs budził wiele emocji, podobnie jak stosowanie feminatywów w polszczyźnie - zupełnie niepotrzebnie, ponieważ formy żeńskie towarzyszą nam od dawna, a chwilowo zapomniane, upominają się - i słusznie- o ich równouprawnienie  z formami męskimi (maskulatywami) w języku.

 

Polonistka

Aleksandra Biesiadka

 

Wszystkie osoby zainteresowane zachęcam do zapoznania się z poniższymi materiałami:

 

Dzień Kobiet femina(defini)tywny! autorstwa Aleksandra Biesiadka

 

 

 

 

https://www.bnpparibas.pl/wystarczyslowo/#!slownik

 

 

BNP Paribas_Raport_z_badania_na_temat_feminatywów.pdf autorstwa Aleksandra Biesiadka

 

 

 

Data dodania: 2023-03-08 23:43:39
Data edycji: 2023-03-23 19:43:07
Ilość wyświetleń: 267

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
Więcej informacji

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!
Więcej informacji

Kalendarz

Podstrony

Zobacz podstrony klas i nauczycieli
Więcej informacji
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej