Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja Dostępności
Deklaracja Dostępności
Resetowanie ustawień
Reset
Godło

Joanna Maciejewska 15.04.2021 (czwartek)

Propozycja zajęć na dzień 15.04.2021 (czwartek)

 

Witam Was sedrecznie :)

Na dzisiejszych zajęciach porozmawiamy czy sport jest ważny dla naszego zdrowia. Poznamy również zanki matematyczne mniejszości

(<) ,większości (>) oraz równa się (=).

1.Na samym początku jak zwykle trochę ruchu : czyli skłony, podskoki, skręty tułowia i biegi.  Przy wesołej piosence gimnastyka potrafi być bardzo przyjemna a ręce i nogi ćwiczą z wielką ochotą i nikt nie czuje zmęczenia. A więc zaczynamy: 

 

2. Słuchanie opowiadania o tematyce zdrowotnej Doroty Kossakowskiej "Sport to zdrowie", odpowiadanie na pytania do treści wiersza.

Wysłuchaj opowiadania Doroty Kossakowskiej "Sport to zdrowie":

Kacper chodzi do przedszkola. Lubi bawić się z kolegami i ze starszym bratem Michałem.

Kiedy jest w przedszkolu najchętniej buduje z klocków wieże, domy i garaże.

Z bratem urządzają zabawy na podwórku.

Ścigają się, wspinają na drabinki i grają w piłkę nożną.

Brat Kacpra chodzi do szkoły i na treningi piłki nożnej.

Nie wie jeszcze, czy zostanie piłkarzem, ale lubi sport.

Wie, że uprawianie sportu daje siłę, poprawia kondycję i hartuje organizm.

Kiedy Kacper pójdzie do szkoły też zacznie trenować.

Może razem z bratem?

Jak myślicie ?:

Co trzeba robić, żeby być zdrowym?

Czy trzeba uprawiać sport?

A co trzeba jeść?

3. Zabawy matematyczne - poznanie znaków mniejszości (<), wiekszości (>), równa się (=)

 

 

Zabawa „Czego jest więcej?” – dziecko przynosi dla siebie 10 klocków, a dla rodzica 10 kredek. Potrzebne nam będą umowne zbiory, którymi mogą być np. 2 ręczniki lub 2 kółka lub 2 poduszek. Do pierwszego zbioru( np. na ręcznik) dziecko wkłada dowolną ilość klocków np.4, a Rodzic do swojego zbioru wkłada dowolną ilość kredek np.5.  Następnie za pomocą zamieszczonych poniżej „krokodylowych buziek”, które należy wyciąć, umieszczamy właściwy znak między zbiorami : albo równości(=) albo większości(>) albo mniejszości(<).

Można tak bawić się dalej układając dowolne ilości kredek i klocków

3. Przyjrzyj się karcie 

Podobny obraz | Map, Map screenshot

 

 

Zachęcam do wykonania kart pracy str. 80 -81.

 

Na zakończenie zajęć proponuję trochę ruchu poruszaj się według słów rymowanki: "Zrób do przodu cztery kroki ..." Przeliczanie kroków.

Poruszaj się do słów rymowanki:

Zrób do przodu cztery kroki.

I rozejrzyj się na boki.

Tupnij nogą raz i dwa.

Ta zabawa nadal trwa.

Teraz w lewo jeden krok.

Przysiad i do góry skok.

Zrób do tyłu kroków trzy,

by koledze otrzeć łzy.

Klaśnij w ręce razy pięć.

Na klaskanie też nasz chęć. T

Teraz obróć się dokoła I hurraaa! Zawołaj.

 

Życzę Miłego Dnia :)

 

Data dodania: 2021-04-14 10:24:25
Ilość wyświetleń: 294

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
Więcej informacji

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!
Więcej informacji

Kalendarz

Czerwiec 2025
NdzPnWtŚrCzwPtSob
25262728293031
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293012345
Dzisiaj: Piątek, Czerwiec 20, 2025

Podstrony

Zobacz podstrony klas i nauczycieli
Więcej informacji
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej