Probówka kontra fiolka, zlewka kontra szklanka, czyli nazewnictwo szkła i sprzętu laboratoryjnego
Na jednych z zajęć lekcyjnych uczniowie klas siódmych pod okiem nauczyciela chemii utrwalali nazewnictwo szkła i sprzętu laboratoryjnego. Podnieśli sobie poprzeczkę nieco wyżej, ponieważ doskonalili tę umiejętność nie tylko w języku ojczystym, ale także w języku angielskim. Aby wzbogacić swój warsztat pracy wykonali także ilustracje, które stanowiły dopełnienie zajęć. Nie są już im obce m.in. zlewki, pipety, kolby, probówki czy też cylindry miarowe. Śmiało można stwierdzić, że od pewnego czasu to ich przyjaciele, przy pomocy których w prosty i przemawiający sposób wykonują eksperymenty obrazujące trudne zagadnienia. Uczniowie poznali również drugie znaczenie słowa bagietka, które do tej pory kojarzyło im się wyłącznie z pyszną bułeczką. Teraz już każdy zna chemiczne znaczenie tego słowa, bo bagietka to także szklany pręcik, który służy do mieszania substancji. Podsumowaniem tych zajęć było wykonanie plakatów, które ozdobiły szkolny korytarz. Młodzież przy ich sporządzaniu wykazała się dużym talentem, precyzją, kreatywnością, a także zaangażowaniem.