Opcje widoku
Reset
Godło

„Spacer po Goleniowie” – wycieczka klasy III a

24 maja 2018 r. klasa III a, w ramach edukacji regionalnej związanej z obchodami 750 - lecia Goleniowa, pojechała pociągiem na wycieczkę i zwiedzała to piękne miasto. Spacer rozpoczęliśmy od obejrzenia znajdującej się przy Dworcu Kolejowym wodnej wieży kolejowej. Kolejnym punktem naszej wycieczki była wizyta w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej.  Była to kontynuacja spotkania ze strażakami w naszej szkole i poznaniem ich pracy i zadań w ramach bloku tematycznego „Cztery żywioły – ogień”. Teraz mogliśmy zobaczyć to w praktyce - zapoznaliśmy się ze sprzętem strażackim i mogliśmy zająć miejsca w wozie strażackim. Strażacy pożegnali nas sygnałami dźwiękowymi i świetlnymi. Po bardzo ciekawej i pełnej wrażeń wizycie udaliśmy się na spacer po mieście. Zobaczyliśmy wiele zabytków, pomniki i ciekawe, warte obejrzenia miejsca (m.in.: Brama Wolińska z Centrum Informacji Turystycznej,  Urząd Gminy i Miasta, mury obronne z wieżami, zabytkowe budynki Sądu Rejonowego i Poczty, Kościół św. Katarzyny, pomnik K.C. Norwida, Pomnik Niepodległości, Aleja Legend). Wędrówkę zakończyliśmy przy Spichlerzu i nad brzegiem Iny odpoczywaliśmy przy pysznej lemoniadzie. Był też czas na posiłek, lody i zabawy na Plantach, z obowiązkowymi zjazdami ze słynnej goleniowskiej „rakiety”. Wyjazd był bardzo udany, a podsumowaniem projektu było wykonanie przez nas, podczas pracy w grupach, plakatów o Goleniowie.

Data dodania: 2018-05-24 14:00:00
Data edycji: 2018-06-03 19:34:02
Ilość wyświetleń: 714

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
Więcej informacji

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!

Kalendarz

Podstrony

Zobacz podstrony klas i nauczycieli