Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja Dostępności
Deklaracja Dostępności
Resetowanie ustawień
Reset
Godło

''Symboliczne klucze'' do szkoły - koniec zadań

Historia lubi się powtarzać…

 

Wśród wielu inicjatyw Samorządu Szkolnego w roku szkolnym 2024/2025 na szczególne wyróżnienie zasługuje wyjątkowy projekt symbolicznego przekazywania „kluczy do szkoły” – inspirowany działaniami Samorządu z 1973 roku, których opis odnaleziono w kronikach szkolnych. Każdego miesiąca inna klasa – począwszy od pierwszej aż do ósmej – otrzymywała ten honorowy znak, podkreślający znaczenie wspólnoty i odpowiedzialności uczniowskiej w życiu szkoły. Inicjatywa ta nie tylko integrowała społeczność szkolną, ale również budowała wśród uczniów poczucie przynależności i dumy z bycia częścią naszej placówki.

 

 

Oto przykłady działań klas „dla szkoły”:

  • klasy pierwsze: "Dzień Uśmiechu" – dzieci robiły rysunki z uśmiechami i rozdawały je uczniom i nauczycielom.
  • klasy drugie wspólnie posadziły na terenie szkoły rododendrona, a w donicach tulipany,
  • klasy trzecie: narysowały na polbruku kolorową wizytówkę z napisem Szkoła jest super; zorganizowały dwie przerwy, podczas których uczniowie i nauczyciele mieli możliwość zrelaksowania się, wyciszenia przy dźwiękach instrumentów;
  • klasy czwarte: zorganizowały zajęcia w przedszkolu "Starsi młodszym", wzięli też udział w Wieczornicy.
  • klasy piąte: przygotowały prezentacje dla młodszych o pszczołach;
  • klasy szóste: wykonały "hotele" dla owadów i karmniki dla ptaków; w trakcie realizacji jest "Ławeczka przyjaźni" - symboliczne miejsce, które ma zachęcać ludzi do rozmowy, otwartości i budowania relacji międzyludzkich;
  • klasy siódme - przygotowały i poprowadziły Wieczornicę z okazji Odzyskania Niepodległości; zorganizowały dyskotekę szkolną;
  • klasy ósme: ubrały choinki w holu gimnazjum

 

 

Działania „dla środowiska” i społeczności:

 

 

  • klasy pierwsze: spacer ciszy i słuchania przyrody (dzieci idą na krótki spacer i nasłuchują: śpiewu ptaków, szumu drzew, potem opowiadają lub rysują, co usłyszały).
  • klasy drugie: wspólnie posprzątały teren parkingu za boiskiem szkolnym oraz wiejski plac zabaw.
  • klasy trzecie: stworzyły plakat promujący dbanie o lasy. Ponadto wyruszyły posprzątać okoliczne lasy. 
  • klasy czwarte: posadziły cebulki kwiatowe w dniu Sprzątania Świata; obecnie trwają poszukiwania informacji na temat „Kapsuły przeszłości”, zakopanej przez harcerzy w 1974 roku – jak wynika z opisu odnalezionego w kronice szkolnej (zaangażowana społeczność lokalna);
  • klasy piąte: napisały listy do Ziemi, które zostały wywieszone w holu.
  • klasy szóste: przeprowadziły zajęcia dla przedszkolaków oraz przygotowały dla nich Panią Wiosnę, która ozdobiła ich przedszkole; w planach posadzenie drzewka;
  • klasy siódme: zaangażowanie się w pomoc powodzianom wspólnie z rodzicami (akcja „Mikołaje Powodzianom”); przygotowanie paczki dla poszkodowanego w powodzi chłopca z Mochowa, który napisał prośbę do Mikołaja; udział wraz z rodzicami w charytatywnym wydarzeniu - kanapki na „Spotkania przy zupie”, organizowane przez Szczeciński Tydzień Ubogich.
  • klasy ósme: przeprowadzenie zajęć w przedszkolu (6 grudnia).

 

 

Działania „dla swojej klasy”:

 

 

  • klasy pierwsze: zorganizowały piknik z okazji Dnia Dziecka;
  • klasy drugie: przygotowały przedstawienie pt.: "Dbajmy o przyrodę!" dla klas pierwszych i przedszkolaków;  wybrały się do Edukatorium i na kręgle, była też

 wycieczka do Międzyzdrojów – do oceanarium.

  • klasy trzecie: Dzieci wykonały ekologiczne ludziki z trocin i ziemi, dbając o ich wygląd i podlewanie, by z „głów” wyrósł owies. Projekt rozwijał kreatywność, postawy proekologiczne oraz pozwalał obserwować wzrost roślin. Zwieńczeniem było przygotowanie zdrowych soków, którymi poczęstowano uczniów.
  • klasy czwarte przygotowały klasowy Dzień chłopaka;
  • klasy piąte przygotowały pilnik ze zdrową żywnością,
  • klasy szóste: czas spędzony na integracji zespołu poprzez wspólne granie w gry planszowe; wspólny wyjazd do kina,
  • klasy siódme - udział w wieczornicy, przygotowanie wigilii klasowych; udział w spotkaniach online z wyższych uczelni (ZUT, US), organizowane przez Towarzystwo im. Kopernika ze Szczecina;
  • klasy ósme: wigilie klasowe; integracja zespołów.

 

 

Projekt ten nie tylko nawiązywał do tradycji sprzed lat, ale również ukazał, że wartości takie jak odpowiedzialność, współpraca i szacunek do historii szkoły wciąż pozostają aktualne. Inicjatywa Samorządu stała się symbolem ciągłości pokoleń uczniów i wspólnego budowania szkolnej tożsamości.

 

Przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego wraz z opiekunami składają serdeczne podziękowania wszystkim za zaangażowanie i wspólnie spędzony czas. To dzięki NASZEMU WSPÓLNEMU WYSIŁKOWI projekt ten stał się wyjątkowy i na trwałe zapisał się w historii naszej szkoły.

 

Data dodania: 2025-06-25 19:22:03
Data edycji: 2025-06-25 19:23:24
Ilość wyświetleń: 136

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
Więcej informacji

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!
Więcej informacji

Kalendarz

Sierpień 2025
NdzPnWtŚrCzwPtSob
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
Dzisiaj: Czwartek, Sierpień 14, 2025

Podstrony

Zobacz podstrony klas i nauczycieli
Więcej informacji
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej