Wystarczy kartka i długopis - 05.05.2020r.
GRA L A B I R Y N T
W tej grze należy odnaleźć ukryty skarb przeciwnika. Każdy
z graczy rysuje na kartce dwa kwadraty wielkości 10 x 10 kratek.
U góry na linii poziomej należy wpisać nad każdą kratką
litery od A do J, a z boku pionowo cyfry od 1 do 10. W dowolnej
kratce swojego kwadratu umieszczamy skarb oznaczony kółkiem
i wyznaczamy drogę do niego, rysując labirynt dowolnej
długości, szerokości jednej kratki. Labirynt może być dość kręty
i w zależności od umowy mieć 30, 40 albo więcej odcinków,
każdy po jednej kratce. Powinien się kończyć na brzegu kwadratu.
W tej końcowej kratce rysujemy krzyżyk i podajemy jegowspółrzędne przeciwnikowi. To stąd wyruszy na poszukiwanie
naszego skarbu. W drugim kwadracie rysujemy krzyżyk w wyznaczonym
przez przeciwnika miejscu naszego startu.
Osoba rozpoczynająca grę mówi, jaką drogą chce iść (podaje
współrzędne pola, na które chce się przesunąć z punktu x). Jeśli
droga jest wolna, bo nie ma tam ściany labiryntu, przeciwnik
wyraża zgodę na ten ruch. Grający może w ten sposób postawić
pięć kroków, chyba że natknie się na ścianę labiryntu, wtedy
kończy marsz. Grający może przechodzić przez jedno pole nawet
po kilka razy, chcąc się wydostać ze ślepej uliczki. Aby sobie
ułatwić zadanie, na drugim kwadracie zaznaczamy odkryte ściany
labiryntu przeciwnika i przebytą drogę. Wygrywa ten, kto
pierwszy dotrze do ukrytego przez przeciwnika skarbu.