Zadania na 27.04. i 28.04. Temat zaplanowany jest na 2 dni. Poproś rodzica, żeby pomógł ci wybrać zadania na każdy dzień. Temat: Tęcza.
W poprzednim tygodniu mieliście bardzo dużo zadań. Dlatego postawnowiłam, że ten temat będzie rozłożony na dwa dni - zdecydujcie z rodzicami co zrobicie dzisiaj a co zostawicie sobie na jutro ;)) Muszę Wam sie do czegoś przyznać, bardzo, ale to bardzo stęskniłam sie za Wami ;)) Za waszymi uśmiechami, za naszymi lekcjami za Waszym gadulstwem ;))) Wiem to , że przejdziemy ten trudny czas Razem i Razem damy radę. Chciałabym Wam podziękować, że tak pięknie pracujecie, widzę jak robicie postępy...Jestem z Was dumna. Chciałabym również bardzo podziękować Waszym rodzicom, którzy pomimo swoich obowiazków bardzo Wam pomagają i wspierają. Wiem, że dla Waszych rodziców to również ciężki czas, a mimo to znajdują w sobie siłę i Wam ją przekazują. Pamiętajcie, że możecie na mnie liczyć. W razie jakichkolwiek pytań piszcie do mnie. Zawsze będę sie starała Wam pomóc. Pozdrawiam Was bardzo mocno.
Pamiętajcie, że jesteście Super Uczniami z I a.
Na dzisiejszych zajeciach:
- Poznasz zjawisko tęczy i dowiesz się jak ona powstaje.
- Zatańczysz taniec z instruktorem.
- Poćwiczysz odejmowanie do 20.
- Zaśpiewasz piosenkę „Tęcza cza cza cza”.
- Poznasz łatwy sposób na zapamiętanie kolorów tęczy.
- Wykonasz pracę plastyczną.
- Posłuchasz bajki pt. „Tęczowy domek ślimaka”.
- Wykonaj zadania w e – podręczniku (ikona pisanka i miś)
https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_WIOSNA_1_3_27_136_p1
- Wysłuchaj opowiadania pt. „Balonowa tęcza”
- Posłuchaj wiersz pt. „Most na ścianie”.
- A teraz przeczytaj ten wiersz samodzielnie. Możesz to czytanie zapisać w dzienniczku czytania.
- Pozostałe ćwiczenia w e - podręczniku są nieobowiązkowe.
- Odpoczynek – poruszaj się
- Wykonaj teraz zadania w ćwiczeniach matematycznych na s. 40-41.
Objaśnienie do zadań:
Na poprzedniej lekcji dopełnialiśmy do 10. Dzisiaj będziemy odbierać, żeby zostawało nam 10.
z. 3 s. 40
np. 17-7-3=10-3=7
15-5-2=10-2=8
Teraz spróbuj w taki sposób samodzielnie.
z. 4 s. 40
16-6-?=6 czyli 16-6=10 10-?=6 czyli 10-4=6
więc przykład powinien być rozwiązany tak: 16-6-4=6
18-8-?=9 czyli 18-8=10 10-?=9 czyli 10-1=9
więc przykład powinien być rozwiązany tak: 18-8-1=9
Kolejne przykłady wykonaj samodzielnie.
- Posłuchaj piosenkę pt. „Tęcza, tęcza, cza cza cza”
- A teraz spróbuj zaśpiewać z filmikiem.
- Zanim narysujesz lub namalujesz tęczę, posłuchaj sposobu zapamiętania kolejności występujących w niej kolorów. https://www.youtube.com/watch?v=p9CtXbMSjv0
- A teraz czas na plastykę. Wykonaj ilustrację na której będzie tęcza. Możesz też wykonać z pomocą rodzica trochę trudniejszą pracę. https://www.youtube.com/watch?v=fOVx0T-f-zM
Sam zdecyduj, co wolisz zrobić? Jeśli chcesz, to wyślij mi zdjęcie swojego dzieła.
- A teraz ciekawostka. Posłuchaj: https://www.youtube.com/watch?v=qigLVHVd5j0
- Po wykonaniu zadań pora na odpoczynek.
Posłuchaj przed snem bajkę pt.”Tęczowy domek ślimaka”.
https://vod.tvp.pl/video/czytanie-przed-spaniem,teczowy-domek-slimaka,25250567
Miłych snów!!!