Zamiana ról – czyli uczeń nauczycielem w klasie 3a
Uczniowie stają się nauczycielami i poza przekazywaniem swojej wiedzy innym, starają się zaangażować kolegów w proces uczenia proponując im różne aktywizujące metody pracy i ćwiczenia. Lekcje przeprowadzone są profesjonalnie. Samodzielne poprowadzenie zajęć wymaga od uczniów nie tylko wcześniejszego opanowania materiału, ale też przemyślenia sposobu pracy z potencjalnymi odbiorcami tak, aby dopasować do nich formę prezentacji i ćwiczeń. Wcześniejszy namysł nad zajęciami i przygotowania są równie ważne, jak ich przeprowadzenie – uczniom nie tylko łatwiej będzie prowadzić zajęcia, ale zobaczą też, ile pracy wymaga przygotowanie dobrej lekcji. Metoda uczymy innych pozwala rozwinąć umiejętności komunikacji, prezentacji i przekazywania wiedzy w prosty i zrozumiały sposób. Uczniowie poprzez samodzielne planowanie i prowadzenie lekcji przejmują więcej odpowiedzialności za to czego, jak i po co się uczą (i także czego, jak i po co będą uczyć innych). Do tej pory mieliśmy lekcję o kosmosie. Jak rozpoznawać emocje u psa? Historia czekolady. Oczywiście lekcje będą dalej kontynuowane przez chętne dzieci ;))